خبرگزاری کار ایران

فروش نیم میلیاردتومانی سینماهای لرستان در سال ۹۶

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۱۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: سینماهای استان لرستان در سال ۱۳۹۶ بالغ بر نیم میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان) گفت: میزان فروش سینماهای استان لرستان در دولت دکتر روحانی رو به افزایش بوده به طوری که در سال 94 با ظرفیت 2040 صندلی،  مجموع فروش کل استان بالغ بر دویست و هشتاد ونه میلیون و هفتصد و شانزده هزار تومان بوده است و این در حالی است که در سال 1396 و  با مجموع 1625 صندلی (به دلیل تعمیرات برخی سالنها) فروش سینماهای استان به مبلغ پانصدو شصت و سه میلیون و چهارصدو چهل و پنج هزار تومان رسیده است که افزایش قابل توجهی داشته و نشان از توجه خاص دولت تدبیر و امید به عدالت متوازن اعتبارات فرهنگی و هنری در حوزه سینما دارد.

وی افزود: استان لرستان در مجموع دارای 11 سینما و 12 سالن ( سینما استقلال خرم آباد 2 سالن ) نمایش است که 2 سینما دولتی و 9 سینمای خصوصی را شامل می‌شود که از این بین 6 سینما بصورت فعال و 5 سینما نیز بدلیل تعمیرات اساسی فعلا نیمه فعال هستند که از آن جمله باید به سینما آزادی و سینما فلسطین بروجرد اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان همچنین درخصوص وضعیت توسعه سالنهای نمایش فیلم توسط بخش دولتی و خصوصی در لرستان ابراز داشت: استان لرستان تا قبل از دولت دکتر روحانی، دارای 9 سینما بوده است که پنج سینمای آن عملاً غیرفعال بود لکن در دو سال اخیر و با حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت، مجموع سینمای استان به 11 سینما افزایش یافته، همچنین یک واحد سینما سیار جهت بهره‌مندی شهرستان‌های فاقد سینما راه‌اندازی شده است و تا پایان سال جاری یک واحد سیار دیگر نیز به این جمع اضافه خواهد شد و کلیه شهرستان‌های استان لرستان هم که فاقد سینما هستند با استفاده از این دستگاه‌های سینمای سیار، از فیلم‌های به روز و در حال اکران در تهران به صورت همزمان بهره مند می‌شوند. همچنین در حال مذاکره با موسسه سینما شهر برای تجهیز دو سالن سینما مختص فیلمهای هنر و تجربه هستیم که در این بخش فیلم‌های خاص و کارگردان‌های جوان و تجربه‌گرا حضور چشمگیری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام حنان در پایان تصریح کرد: باتوجه به حضور فیلمسازان مستعد لرستانی که اکثر دارای مدارج بالای سینمایی در استان و کشور هستند و با توجه به موضوعات بومی استان که دستمایه اکثر تولیدات سینمایی قرار می‌گیرند، آینده سینمای استان روشن و رو به بهبود خواهد بود. این استان نیاز مبرم به امکانات فنی سینمایی دارد تا بتوانند همگام با استان‌های بزرگ در بحث کیفی و فنی رقابت داشته باشد. همچنین با راه اندازی رشته سینما در هنرستان هنرهای زیبا در خرم آباد و همچنین  دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخش سینما نیز نسبت به بالابردن وضعیت تحصیلی فیلمسازان تا مقطع کاردانی تلاش‌هایی صورت گرفته است و باید به این تعداد، فیلمسازانی را که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند نیز اضافه کرد که نوید بخش آینده روشنی برای سینمای استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز