خبرگزاری کار ایران

تاکید پوتین بر موضع کشورش درباره ادعای تبانی در انتخابات ریاست‌جمهوری

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۲۶

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که در طول سال‌های کاری‌اش با بسیاری افراد در مسکو و سنت‌پترزبورگ آشنا شده است، اما دخالتی در فعالیت‌های شخصی این افراد نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، در مصاحبه با شبکه اتریشی «او‌آر‌اف» گفت که کشورش رابطه‌ای با فعالیت‌های شخصی «یوگنی پریگوژین» تاجر روس، یا دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ نداشته است. 

پوتین گفت: «تا جایی که به پریگوژین مربوط است، می‌خواهم خط افتراقی میان دولت فدراسیون روسیه و شرکت‌های حقوقی بکشم. شما می‌گویید که پریگوژین را آشپز پوتین می‌نامند. درست است که او در حوزه تغذیه کار می‌کند و رستورانی در سنت‌پترزبورگ دارد.»

وی ادامه داد: «با این حال، می‌خواهم چیزی از شما بپرسم. فکر می‌کنید مالک یک رستوران، حتی اگر توانایی هک داشته باشد و یک شرکت فناوری اطلاعات زیر دستش باشد، می‌تواند بر انتخابات آمریکا یا کشورهای اروپایی تاثیر بگذارد؟ البته من شخصا گمان نمی‌کنم که پریگوژین دستی در مسائل فناوری اطلاعات داشته باشد.»

پوتین گفت که در طول سال‌های کاری‌اش با بسیاری افراد در مسکو و سنت‌پترزبورگ آشنا شده است. 

او در ادامه گفت: «از آن‌سو در آمریکا هم کسی مثل جورج سوروس هست که در بسیاری مسائل در سراسر دنیا دخالت می‌کند و دوستان آمریکایی ما اغلب می‌گویند که ایالات متحده ارتباطی با اقدام‌های شخصی سوروس ندارد. در مورد کارهای شخصی پریگوژین هم همین قضیه صادق است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز