خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجدید میثاق با امام راحل:

شرایط فعلی ما از دهه نخست انقلاب دشوارتر است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۷۲۷

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجدید میثاق شهردار و اعضای شورای شهر با امام راحل در حرم مطهر گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های امام و عنصری که باعث شد کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی حفظ شود، وحدت‌بخشی رهبری و حفظ یکپارچگی جامعه بود.

 به گزارش ایلنا، رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار تهران در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل در مراسم تجدید میثاق با معمار کبیر نظام جمهوری اسلامی حاضر شدند.

 محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر در تهران در این مراسم ضمن گرامی داشت ایام ماه مبارک رمضان گفت:امیدواریم در این روزهای باقی مانده تا شب‌های قدر، توفیق روزه واقعی را پیدا کنیم؛ روزه‌ای که فراتر از تحمل گرسنگی و تشنگی است و باید همه رفتارهای‌مان خالی از گناه شود و بالاتر از آن، قلبمان نیز خالی از کدورت و کینه و سیاهی شود.

 او در ادامه  گفت: در آستانه ولادت امام حسن مجتبی(ع) نیز قرار داریم، امامی که سه ویژگی بارز را برای تاریخ ماندگار کرد.صبر و مدارا با مخالفان و توهین‌کنندگان و پرهیز از برخورد خشونت‌آمیز یا بی‌اعتنایی و بی‌احترامی به جاهلان و حتی محبت کردن به آنان،بخشش کریمانه و توأم با حفظ کرامت انسانی و شخصیت نیازمندان و پرهیز از گداپروری و ترجیح مصلحت جامعه به تمایل خویش، ایثار و ازخودگذشتگی در واگذاری خلافت و پذیرش صلح با معاویه در عین شجاعت و اشتیاق به شهادت.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب گفت: یکی ازمهمترین ویژگی‌های امام راحل و عنصری که باعث شد، کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی حفظ شود، وحدت‌بخشی رهبری و حفظ یکپارچگی جامعه بود.

 هاشمی در ادامه با اشاره به شرایط عمومی کشور در سال های نخست انقلاب گفت: در دهه نخست انقلاب، ما با پدیده بحران‌های همزاد مواجه بودیم؛ در بعد اقتصادی با سقوط قیمت نفت از سال ۶۲ به حدود هشت دلار، کشور با بحران اقتصادی مواجه شد که تحریم‌ها آن را تشدید می‌کرد. بحران سیاسی هم که ناشی از عزل رئیس‌جمهور و خروج جریانات چپ و ملی – مذهبی از عرصه سیاسی رسمی بود و خلأ نیروهای اصلی و برجسته انقلاب که یا ترور شده یا در جبهه به شهادت رسیده بودند. بحران امنیتی ناشی از ترورهای گسترده و ناامنی در جامعه و فعالیت‌های گسترده منافقین و تجزیه‌طلب‌ها بود.در کنار این بحران‌ها، بحران اصلی هم جنگ تحمیلی بود که عملا کشوری برخاسته از انقلاب و مشکلات آن مورد حمله ارتشی تا بن دندان مسلح و دلگرم به حمایت دو ابرقدرت شرق و غرب و سربازان و دولت‌های عربی، قرار گرفته بود.

 وی در ادامه افزود:طبیعی است که حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور در برابر همه این بحران‌ها بسیار مشکل بود و کمتر نمونه‌ای در جهان سراغ داریم که انقلابی با وجود این بحران‌ها حفظ شود اما این مأموریت سخت با رهبری امام و خصوصیت وحدت‌بخشی که ایشان داشت و با یاری نزدیکان امام بخصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سایر شهدای برجسته انقلاب محقق شد و همه کشور و آحاد جامعه حول رهبری امام به وحدت رسیدند تا توانستند ایران را حفظ کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه  به شرایط فعلی کشور، بحران ها و تنگناها پرداخت و  گفت:امروز نیز ما مجددا با پدیده بحران‌های همزاد مواجه هستیم، بحران آب، بحران اقتصادی ناشی از کاهش درآمد نفتی، بحران تحریم‌ها، بحران‌های زیست محیطی مانند ریزگردها، آسیب‌های گسترده اجتماعی و فرهنگی، پدیده حاشیه‌نشینی، معضلات ورشکستگی در مؤسسات مالی، صندوق‌های بازنشستگی و بیکاری و رکود فقط بخشی از بحران‌های ما هستند که بحران تهدیدات خارجی نیز با خروج آمریکا از برجام به آن افزوده شده اند.

 هاشمی با اشاره به وجود تفاوت میان بحران های دهه نخست انقلاب و بحران های امروز گفت: تفاوت وضعیت حال حاضر ما با دهه اول انقلاب، در تبدیل بحران‌ها از جنس سخت و دفعی به نرم و فرسایشی است، اگر ما در ابتدای انقلاب  مسأله ترورهای مجاهدین خلق را داشتیم و آن بحران پرسروصدا و آشکار با برخورد امنیتی ومتلاشی کردن شبکه ترور در داخل حل شد اما  امروز بحران آسیب‌های اجتماعی و وجود چندین میلیون نفر معتاد، زنان خیابانی، کودکان بی‌سرپرست و شیوع بزهکاری مانند بیماری خاموشی در دهه‌های اخیر در جامعه ما نفوذ کرده و بسرعت وسادگی قابل کنترل نیست.بنابراین شرایط فعلی ما به نوعی شاید دشوارتر از دهه نخست انقلاب باشد چرا که حضور و اعتماد عمومی مردم به حاکمیت که مهمترین سرمایه نظام در برخورد با چالش ها بوده است نیز بدلیل مسایل رخ داده در دهه‌های اخیر دچار آسیب شده است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه افزود: ما راهی برای عبور از این وضعیت جز همان مسیری که امام طی کرد نداریم، کشور در این شرایط تنها با وحدت حول رهبری می‌تواند از این بحران‌های همزاد عبور کند و البته این نیاز به تعامل همه مسئولان، حاکمیت، احزاب و جریانات سیاسی دارد.

 هاشمی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان  و اتفاقات این مراسم گفت:برخورد ملاطفت‌آمیز مقام معظم رهبری با دانشجوی خانمی که از ایشان انتقاد کرده بود و تأکید ایشان بر اینکه خود را پدر همه جوانان کشور می‌دانند، نشان می‌دهد، ظرفیت خوبی برای ایجاد این حرکت در رهبر معظم انقلاب وجود دارد و باید همه دستگاه‌ها،مسئولان و جریانات نیز با این حرکت همراه شوند و بجای کوبیدن بر طبل تفرقه و افتراق، بر محور تعامل، گفت‌وگو و همراهی تأکید کنند. گذشت و عبور از کینه‌ها و اختلافات مهمترین مقدمه تحقق وحدت ملی است.

 رئیس شورای شهر تهران در پایان  سخنان  خود گفت: چشم‌انداز آینده کشور با خطر تهدیدات خارجی با محوریت آمریکا و اسرائیل و نارضایتی‌ها داخلی ناشی از مشکلات مختلف مواجه است و برای عبور از آن نیازمند افزایش قدرت ملی هستیم که هم نارضایتی عمومی را کاهش بدهد و هم توانمندی کشور در برابر تهدیدات خارجی را ارتقا ببخشد. مجموعه مدیریت شهری تهران، به سهم خود در این راه داوطلب و پیشگام می‌باشد و شهردار جدید تهران نیز کسب رضایتمندی مردم را سرلوحه برنامه‌های خود اعلام کرده است.انشاءالله که خداوند در این آزمون بزرگ، توفیق و یاری خود را نصیب ما بگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز