خبرگزاری کار ایران

طوفان محمدی خبر داد؛

موضوع امحای زباله‌های بیمارستانی اراک در دست پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۶۷۱

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تکمیل چرخه بازیافت پسماند اراک را اقدامی ضروری دانست و از پیگیری مسئله امحاء صحیح زباله های بیمارستانی خبر داد.

به گزارش ایلنا از اراک طوفان محمدی با بیان اینکه با دستگاه اتوکلاور موجود امحای زباله های بیمارستانی اراک به صورت کامل انجام نمی شود، گفت: زباله های بیمارستانی که به کامل امحاء نشده اند در مرکز دفن پسماند اراک دفن می شوند که با توجه به عفونی بودن این زباله ها احتمال ایجاد بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل موضوع امحاء کامل این زباله ها مسئله حائز اهمیتی است و این موضوع مورد پیگیری کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک با اشاره به پیگیری راه اندازی دستگاه مناسب برای این بخش از پسماند اراک، تصریح کرد: شرکت ماشین سازی اراک در حال ساخت دستگاه زباله سوز بیمارستانی است که برای این دستگاه بعد از تکمیل باید تاییدیه اروپایی، تاییدیه epi آمریکا، تاییدیه سازمان محیط زیست و مرکز بهداشت اخذ شود.

محمدی با اشاره به اینکه ظرفیت دستگاه اتوکلاو موجود در اراک 4.5 تن است، افزود: دستگاه جدید ظرفیت 6 تن امحاء زباله بیمارستانی را دارد، این دستگاه زباله را کاملا به خاکستر تبدیل می کند و گاز ناشی از سوزاندن زباله نیز از دستگاه خارج نمی شود.

وی بیان کرد: این دستگاه باید به صورت مرتب تحت سنجش محیط زیست قرار بگیرد که آلایندگی دستگاه ارزیابی که مطالعات ارزیابی از این طریق تهیه شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک ادامه داد: در بخش زباله های شهری نیز بررسی هایی انجام شده و برای تکمیل چرخه بازیافت و رفع مشکلات این بخش هم اقداماتی باید انجام شود.

محمدی گفت: 32 درصد زباله های تولیدی اراک خشک و مابقی زباله تر است، برای تکمیل بهتر چرخه بازیافت باید زباله های خشک از تر تفکیک و به این طریق میزان زباله های تر کاهش پیدا کند که مراحل بازیافت نتیجه مطلوب تری داشته باشد.

وی ادامه داد: برای کاهش میزان زباله های تر و انجام کامل تر فرایند تفکیک از مبدا زباله ها به صورت همزمان با سایر اقداماتی که در بخش پسماند پیگیری می شود موضوع فرهنگ سازی و تحقق کامل تفکیک از مبدا انجام اقداماتی برنامه ریزی شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک اظهار کرد: در نظر گرفتن همایش با موضوع تفکیک از مبدا زباله ها در اواخر خرداد ماه از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای این بخش است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز