خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

نگرانی از احتمال برگشت 33 میلیارد تومان سهم اشتغال روستائیان و عشایر/ طرح 2 میلیارد تومانی گردشگری گچساران راکد است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۶۱۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از احتمال برگشت خوردن 33 میلیارد تومان اشتغال فراگیر روستایی و عشایری شهرستان گچساران این استان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا از گچساران، " پروانه نیک مرام " در نشست با فرماندار و مسئولان محلی شهرستان گچساران تاکید کرد که اگر تدابیر ویژه ای اندیشیده نشود بزودی 33 میلیاردتومان اعتبار سهم اشتغال فراگیر روستائیان و عشایر شهرستان گچساران برگشت می خورد.

وی گفت: متاسفانه استقبال خوبی از تسهیلات فراگیر اشتغال روستائیان و عشایر شهرستان گچساران صورت نگرفته و اگر تا پایان تیرماه جاری تدابیر ویژه ای در این ارتباط اندیشیده نشود 33 میلیاردتومان برگشت خواهد خورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 33 میلیارد تومان عنوان شده برای 81 طرح با اشتغالزایی 744 نفر مصوب شده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ تنها برای 40 میلیون و 450 هزار تومان طرح ارائه شده است.

نیک مرام افزود: بطور حتم اگر مسوولان شهرستان گچساران فکری به حال جذب سهم اعتبارات فراگیر اشتغالزایی روستایی و عشایر خود نکنند سهم آنها برای شهرستان های دیگر و یا شاید استان های دیگر برگشت داده شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه روستائیان و عشایر گچساران از اعتبارات فراگیر اشتغالزایی استقبال نکرده اند، یادآورشد: متاسفانه طرح‌هایی که توسط دستگاه‌گهای اجرایی ارائه شده نیز طرح‌های "ریز " و "کوچکی" هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از 54 طرح اشتغالزایی ارائه شده دستگاه‌های اجرایی شهرستان گچساران برای اشتغالزایی روستایی و عشایری این شهرستان هم خبرداد و اظهارداشت: این طرح ها نیز همگی راکد هستند.

طرح 2 میلیارد تومانی گردشگری گچساران راکد است

نیک مرام گفت: بعنوان مثال یک طرح گردشگری با اعتباری معادل 2 میلیارد تومان در گچساران مصوب شده که می تواند اشتغال پایداری را ایجاد اما کسی بدنبال این طرح در سطح شهرستان و استان نیست.

وی در ادامه به 620 طرح " کارورزی " راکد در شهرستان گچساران هم اشاره و تصریح کرد: بدلیل مراجعه نکردن برای اجرای این طرح ها، شهرستان گچساران رتبه آخر در این بحث را در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

در تسهیلات عشایری گچساران آمار نگران کننده ای داریم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از نگرانی خود در بحث آمار تسهیلات عشایری شهرستان گچساران هم اظهار نگرانی کرد.

نیک‌مرام گفت: باوجود اینکه بانک های عامل آمادگی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را دارند اما متاسفانه شرایط طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری در گچساران نگران کننده است.

وی افزود: بیشترین پرداخت تسهیلات در طرح های " ریز " بوده که کارشناسان اعلام داشته اند که انحراف در این طرح ها بالا و احتمال رد آنها بیشتر از سایر طرح ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی خود برای پرداخت تسهیلات تا سقف 60 میلیارد ریال برای یک طرح اشتغالزایی روستایی و عشایری در شهرستان گچساران خبرداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز