خبرگزاری کار ایران

آمریکا لغو تحریم‌های روسیه را مشروط کرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۵۵۷

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، تحریم‌ها علیه روسیه، تنها زمانی لغو می‌شوند که مسکو به شروط واشنگتن پاسخ مثبت دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، واشنگتن آماده لغو تحریم‌های روسیه است مشروط به این‌که مسکو شبه‌جزیره کریمه را به کی‌یف بازگرداند و نیروهایش را از شرق اوکراین خارج کند. 

هیلی گفت: «آمریکا به همراهی فرانسه، آلمان و اوکراین تلاش‌هایی را در راستای بازگرداندن صلح و ثبات به شرق اوکراین صورت داد ولی روسیه همکاری واقعی را رد و تلاش‌های ما را از ژانویه گذشته متوقف کرد.»

از سوی دیگر، مسکو تاکید می‌کند که شبه‌جزیره کریمه، طبق قانون و استانداردهای بین‌المللی، به وطن مادری خود یعنی روسیه ملحق شده است. روسیه همچنین حضور نظامیانش در شرق اوکراین را رد کرده است.

روسیه در عین حال تأکید کرده است که طرفی در درگیری‌های اوکراین نیست، بلکه فقط نقشی میانجی‌گرانه به منظور دستیابی به راه‌حل ایفا می‌کند.

آمریکا و شماری از کشورها بعد از اقدام طرف روسی مبنی بر الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک خود و شعله‌ور شدن درگیری‌ها در جنوب شرق اوکراین، تدابیر و محدودیت‌هایی علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز