خبرگزاری کار ایران

دیدار تدارکاتی بین‌المللی:

ترکیه 2 - ایران یک / خوب موقعی باختیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۹۴

تیم ملی کشورمان در دیداری دوستانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب ترکیه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 22:45 در دیداری دوستانه در وزشگاه باشاک‌شهیر شهر استانبول به مصاف تیم ملی ترکیه رفت. شاگردان کی روش با گلهایی که در آغاز هر نیمه از توسون دریافت کردند 2 بر صفر  از حریف خود عقب افتادند اما در دقایق پایانی بازی توسط دژاگه یکی از گلهای خورده را پاسخ دادند تا بازی با برتری 2 بر ترکیه به پایان برسد.

 

داور ها : داور: والنتین کوالنکو کمک‌ها: روسلان سرازیتدینوف، آلیشر عثمانوف 

کارت زرد:

 امره آکبابا (44) ترکیه

روزبه چشمی (72) ایران

کارت قرمز:

بایرام(1+90)  ترکیه

 

شرح گل‌ها:

ترکیه 1 - 0 ایران (جنک توسون دقیقه 6): روی ناهماهنگی خط دفاعی تیم ملی، توسون صاحب توپ شد و پس از عبور از روزبه چشمی توپ را وارد دروازه ایران کرد.

ترکیه 2 - ایران یک / خوب موقعی باختیم

ترکیه 2 - 0 ایران (جنک توسون دقیقه 50): توسون روی فرصت طلبی خود از ناهماهنگی روبه چشمی و بیرانوند استفاده کرد و با یک بغل پای دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد و نتیجه را 2 بر صفر کرد.

ترکیه 2 - 1 ایران (اشکان دژاگه دقیقه 1+90):موقعیت پنالتی برای ایران را دژاگه برخلاف جهت حرکت دروازه بان به گل اول تیم ملی کشورمان تبدیل کرد.

 

ترکیب ترکیه:

سرکان کرینتلی، کاهان آیهان، چاغلار سویونجی، شنر اوزبایراکلی، حسن علی کالدریم، مهمت توپال(78- اموت بولوت)، اوکای یوکوشلو،امره آکبابا(58- غوزهان اوزیاکوپ)، چنگیز اوندر(46- سردار گورلر)، یوسف یازیجی و جنک توسون(78- تارکان سربست)

 

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، کریم انصاری فرد(71- اشکان دژاگه)، احسان حاج صفی (59- وحید امیری)، علیرضا جهانبخش (75- مهدی ترابی)، مهدی طارمی(59- سامان قدوس)، مسعود شجاعی(67- امید ابراهیمی) و سردار آزمون(80- رضا قوچان نژاد)

ترکیه 2 - ایران یک / خوب موقعی باختیم

دقایق حساس بازی:

دقیقه 02:واکنش فوق العاده بیرانوند در همین ابتدای کار دروازه ایران را نجات داد و خروج به موقع او موقعیت تک به تک را از جنک توسون گرفت.

دقیقه 08: یوسف یازیجی با پاس روبه عقب صاحب موقعیت شوتزنی شد که شوت سرکش این بازیکن راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 12: اولین موقعیت جدی برای ایران روی همکاری خوب حاج صفی و آزمون به دست آمد که ضربه سردار پس از برخورد به مدافع ترکیه در دستان کرینتلی قرار گرفت.

دقیقه 17: باز هم فرصت گلزنی برای ترکیه، پاسکاری خوب پشت محوطه جریمه باعث شد یوسف یازیجی در موقعیت تک به تک با بیرانوند قرار گرفت اما بیرانوند به خوبی ضربه مهاجم ترکیه را به کرنر فرستاد.

دقیقه 21: شوت سنگین احسان حاج صفی از بالای دروازه ترکیه به بیرون رفت.

دقیقه 25: بهترین فرصت برای رسیدن به گل تساوی از دست رفت.پاس عالی جهانبخش حاج صفی را با دروازه بان ترکیه تک به تک کرد اما ضربه کم جون حاج صفی را کرینتلی برگشت داد.

دقیقه 27: اینبار نوبت جهانبخش بود تا شانس را امتحان کند.توپ ارسالی به جناح چپ را جهانبخش با کنترل عالی روی پای راست خود آورد و شوت سنگینی که به سمت دروازه ترکیه زد را دروازه بان دفع کرد.

دقیقه 33: ارسال تند و تیز حاج صفی از روی موقعیت ایستگاهی چیزی نمانده بود توسط انصاری فرد به گل تبدیل شود اما توپ با عبور از انصاری فرد به بیرون رفت.

دقیقه 36: روی پاس کاتبک چنگیز اوندر صاحب موقعیت شوتزنی شد که ضربه این بازیکن را بیرانوند از گوشه دروازه بیرون کشید.

دقیقه 44: توپ برگشتی از روی نقطه کرنر به جهانبخش رسید اما شوت بی دقت این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 48: جهانبخش که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود توسط بازیکن ترکیه تعادلش را از دست داد اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه 61: اشتباه وحشتناک کرینتلی دروازه بان ترکیه چیزی نمانده بود با دخالت سردار آزمون به گل تبدیل شود اما در آخرین لحظه  کرینتلی اشتباه خودش را جبران کرد و توپ را روی خط مهار کرد.

دقیقه 67: موقعیت خوب ایستگاهی برای ترکیه را توسون به سمت دروازه بیرانوند زد که توپ با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74: شوت سنگین توسون از فاصله دور را بیرانوند در دو ضرب مهار کرد.

دقیقه 88: روی پاس در عرض ترابی، قوچان نژاد صاحب موقعیت شد که شوت فنی این بازیکن راهی به دروازه نداشت.

دقیقه 90: ضربه سر قدوس روی ارسال کرنر دژاگه را کرینتلی از روی خط برگرداند و در برگشت توپ به قوچان نژاد رسید که شوت این بازیکن را مدافع ترکیه با خطای هند مانع از گل شدن توپ شد که در این صحنه داور اعلام پنالتی کرد و مدافع ترکیه را با کارت قرمز از زمین بازی اخراج کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز