خبرگزاری کار ایران

اردیبهشت‌ماه رخ داد؛

مصرف 522 میلیون مترمکعب گاز در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۴۳

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف 522 میلیون مترمکعب گاز در اردیبهشت امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین اکبر بیان کرد: مصرف گاز در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش داشته که با توجه به جذب بیش از 50 هزار مشترک جدید آماری بسیار مناسب است.

 اکبر ادامه داد: مصرف گاز در بخش خانگی با 4 میلیون مترمکعب کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 135 میلیون مترمکعب در اردیبهشت رسیده که این مهم نشان از نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سراسر استان دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: اجرای طرح سفیران انرژی و همکاری شایسته فرمانداری‌ها، صداوسیما، رسانه‌ها و سایر سازمان های تبلیغی برای اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی سبب این کاهش مصرف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به صرفه‌جویی‌های صورت گرفته توسط مشترکان خانگی گاز در استان، شرکت گاز استان گیلان توانست در اردیبهشت امسال با افزایشی 20 میلیون مترمکعبی، 349 میلیون مترمکعب گاز به بخش‌های صنعتی و نیروگاهی استان تزریق کند و می‌توان گفت این حمایت از صنایع استان نقش مهمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: حدود 57 درصد از مجموع مصرف گاز در استان در اردیبهشت امسال متعلق به بخش نیروگاهی است و بخش‌های خانگی، صنعتی، حمل و نقل و تجاری هر کدام با 26، 10، 4 و 3 درصد در رده های بعدی مصرف گاز قرار دارند.

 اکبر در پایان گفت: براساس پیش‌بینی‌های به‌عمل آمده تا هفته دولت 97، پنج بخش مشترکان گاز در استان در حدود یک‌میلیارد و 530 میلیون مترمکعب گاز مصرف خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز