خبرگزاری کار ایران

۶ بانک آلمانی مراودات مالی با ایران را ادامه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۶۳۶

با وجود خروج بانک‌های بزرگ آلمان از بازار ایران، بانک‌های کوچک اعلام کرده‌اند که خواستار استفاده از این فرصت همکاری با ایران علی رغم خطر جریمه‌های آمریکا هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از «اسپوتنیک»، بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و تصمیم به اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، همکاری‌های تجاری شرکت‌های اروپایی با جمهوری اسلامی روز به روز سخت‌تر می‌شود به گونه‌ای که موسسات مالی اصلی آلمان از ادامه کسب و کار با ایران از ترس جریمه‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا سر باز زده‌اند. 

به گزارش روزنامه «هندلز بلات» آلمان، «دویچ بانک» و «کامربانک» ، دو بانک اصلی آلمانی از ادامه تعاملات با ایران بعد از جریمه‌های سنگین سال ۲۰۱۵ اجتناب کرده‌اند و به نظر می‌رسد دیگر بانک‌ها هم به دنبال این دو بانک از بازار ایران خارج شوند. با این وجود بانک‌های کوچک مشتاق هستند که از این فرصت استفاده کرده و همکاری‌هایشان را علی‌رغم تهدیداتی که در مورد جریمه‌های آمریکا وجود دارد، با ایران ادامه دهند. 

«پاتریزیا ملفی» رییس «مرکز صلاحیت بین المللی» که توسط شش بانک آلمانی تاسیس شده است گفت که این بانک‌ها قرار است به ارائه خدمات به مشتریانشان ادامه دهند. 

اسپوتنیک نوشت همزمان بانک مرکزی آلمان اعلام کرده که تغییری در همکاری‌های مالی وی با ایران ایجاد نخواهد شد. 

مسئولان بانک مرکزی آلمان در گفت‌وگو با آژانس خبری فرانسه گفته‌اند تنها رژیم تحریم‌های اتحادیه اروپا تعیین‌کننده است و باید ببینیم بروکسل چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت.

اسپوتنیک در ادامه این گزارش نوشت: در پی تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران و همچنین تحریم‌های ثانویه علیه کشورهایی که با ایران در ارتباط هستند، کمپانی‌هایی که با این کشور وارد کسب وکار شده بودند باید محتاطتر باشند تا هدف محدودیت‌های آمریکا قرار نگیریند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز