خبرگزاری کار ایران

نامه واشنگتن به رهبران سیاسی عراق درباره انتخابات اخیر

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۵۲۷

ایالات متحده نامه‌هایی را برای چند نفر از رهبران سیاسی در عراق درباره لغو نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، ارسال کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، یک روزنامه چاپ کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس فاش کرد که آمریکا وارد خط انتخابات پارلمانی عراق شده و به طرف‌ها و نیروهای سیاسی که تلاش می‌کنند نتایج انتخابات ۱۲ ماه می جاری در این کشور را لغو کنند، هشدار داده است.

بر این اساس، واشنگتن هشدار داده است که تلاش‌ها برای لغو نتایج انتخابات پارلمانی، عراق را دچار آشوب امنیتی و سیاسی خطرناکی می‌کند.

این روزنامه به یک از مقام ارشد دولت عراق، تصریح کرد:  پس از آن‌که آمریکا نامه‌هایی به رهبران سیاسی عراق ارسال کرد، تحرکاتی که از سوی بیش از ۱۵۰ نماینده پارلمان که دوره ماموریت‌شان ماه آینده میلادی به پایان می‌رسد، رهبری می‌شود و هدف آن لغو نتایج انتخابات و الزام کمیساریای عالی انتخابات برای باز شماری آرا به شکل دستی است، به شکل واضحی کاهش یافته است».

این مقام مسئول عراقی افزود، برخی از نمایندگان در پارلمان پیام‌هایی جدی‌ درخصوص تحرکات‌شان و لزوم آغاز مذاکرات برای تشکیل دولت جدید و حمایت از آن، و نه بازگشت به خانه اول، دریافت کرده‌اند.

پارلمان عراق، طی هفته اخیر در برگزاری نشست فوق‌العاده به دلیل به حد نصاب نرسیدن شرکت‌کنندگان، شکست خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز