خبرگزاری کار ایران

با هدف سالم سازی دریای خزر انجام می‌شود ؛

طرح‌های سالم دریای گیلان، پرچم سلامت می گیرند

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۷۱۲

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان، انجام می شود و طرح های سالم، پرچم سلامت می گیرند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی داودی ، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بررسی های میدانی و نمونه برداری از آبهای مناطق محدوده طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان انجام و تا نیمه خرداد به آنها ابلاغ می شود و واحد‌هایی که رعایت موازین بهداشتی را انجام دهند، پرچم آبی و مراکزی که نیاز به اصلاحات دارند، پرچم زرد دریافت می کنند.

وی با اعلام اینکه در سال 96، 35 واحد طرح سالم سازی در نقاط ساحلی استان فعال بود و تعداد 25 آمبولانس در 35 طرح سالم سازی دریا مستقر شدند و مابقی آنها توسط هلال احمر استان پوشش داده شد.
 
وی درعین حال گفت: تقریبا تمام موارد غرق شدگی در نقاط ساحلی دریا در مناطق خارج از این محدوده ها اتفاق افتاده است، وی به همشهریان و مسافران توصیه کرد: در صورت استفاده از مناطقی غیر از مکانهای مشخص شده برای شنا مواظب موجهای شکافنده که به صورت موج نوار کف آلود در سطح دریا مشاهده می شود ، باشند زیرا شایع ترین علت غرق شدگی در دریای خزر موجهای شکافنده یا ریپ کارنت می باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز