خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اجرای تفاهم نامه آموزش رایگان جوانان بومی جویای کار در سایت انرژی بر لامرد

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۰۳

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لامرد از اجرایی شدن تفاهم نامه آموزش رایگان جوانان بومی جویای کار در سایت انرژی بر لامرد خبر داد.

سید موسی موسوی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای لامرد با اعلام جزییات تفاهم نامه سه جانبه  آموزش جوانان بومی جویای کار در سایت انرژی‌بر لامرد به خبرنگار ایلنا گفت: در راستای پیگیری‌های علوی ،  نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در خصوص اجرای مصوبه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به منطقه برای آموزش جوانان بومی جویای کار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز نشستی برای انعقاد تفاهم نامه  باحضور وی،  کوشکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس، فرمانداران دو شهرستان لامرد و مهر،  آشفته مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سال گذشته برگزار شد که در نتیجه پس از نشست‌های دیگر نیز این تفاهم نامه نهایی شد و در سفر اخیر  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  به لامرد و مهر به امضاء وزیر کار، استانداری فارس، سازمان فنی حرفه ای فارس ، منطقه ویژه اقتصادی لامرد رسید. 

وی اضافه کرد: باتوجه به نیازسنجی آموزشی توسط سازمان فنی حرفه ای و منطقه ویژه اقتصادی لامرد  هم اکنون آموزش رایگان جوانان بومی متقاضی کار در سایت انرژی بر لامرد آغاز شده است.

موسوی ادامه داد: براساس نیازسنجی انجام شده نیز ثبت نام جوانان بومی متقاضی کار در سایت انرژی بر لامرد در رشته های مرتبط با برق و جوشکاری آغاز شده است و کارگاههای مربوط به این رشته ها در مرکز فنی حرفه ای لامرد تجهیز شده است. 

رئیس مرکز فنی حرفه ای لامرد با اشاره به اینکه اجرای این تفاهم نامه از برنامه های اصلی سازمان فنی و حرفه ای در سال ۹۷ اعلام شده است، گفت: مطابق تفاهم نامه، دوره ها و رشته های مرتبط با برق و جوشکاری به صورت رایگان در مرکز فنی حرفه ای برگزار می شود و فقط متقاضیان هزینه حداقلی کارت اعتباری شرکت در دوره را پرداخت می کنند و پس از قبولی شرکت کنندگان در دو بخش تئوری و عملی نیز گواهینامه رسمی سازمان فنی و حرفه ای اعطا می شود و این گواهینامه برای بکارگیری متقاضیان در سایت انرژی بر لامرد لحاظ می شود. 

موسوی با بیان اینکه این طرح شامل افراد جویای کار بومی  شهرستانهای لامرد و مهر است، اظهار کرد: مدت زمان دوره ها براساس سرفصل ها و استانداردهای آموزشی سازمان فنی و حرفه ای متغییر بوده و متقاضیان شرکت در دوره می توانند بصورت حضوری یا مراجعه به سایت مرکز آموزش فنی و حرفه ای لامرد در این دوره ها ثبت نام کنند.

به گفته رئیس مرکز فنی و حرفه ای لامرد ؛ مدت اجرای این تفاهم نامه جهت آموزش جوانان بومی جویای کار در سایت انرژی بر لامرد نیز سه سال بوده که مطابق تفاهم نامه درصورت توافق طرفین تمدید خواهد شد. 

متقاضیان ثبت نام در دوره ها با تهیه مدارک (تصویر صفحات شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی ، دو قطعه عکس سه در چهار) به سایت مرکز آموزش فنی و حرفه ای لامرد یا بصورت حضوری به مرکز فنی و حرفه ای لامرد مراجعه کنند. 

 

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز