خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی خبرداد:

کشف 70 هکتار زمین خواری در اراک

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۳۱۹

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی از کشف زمین خواری به مساحت 70 هکتار از اراضی ملی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان اراک خبر داد.

به گزارش ایلنا از اراک، سرهنگ "سیدنورالدین حسینی"رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: چندی پیش در پی شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان اراک مبنی بر اینکه در حدود 70 هکتار از اراضی ملی در اطراف یکی از روستاهای شهرستان با ایجاد شخم و شیار، تخریب و تصرف عدوانی شده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با دستور مرجع قضایی برنامه ریزی تخصصی پلیس برای شناسایی متصرفان اراضی ملی آغاز شد و ابتدا در معیت کارشناسان مربوطه نقشه برداری و عکسبرداری و کروکی از محل انجام پذیرفت و در تکمیل تحقیقات، افرادی که اقدام به تصرف این اراضی کرده بودند، شناسایی شدند.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد:‌ با پیگیری‌های انجام شده به منظور ممانعت از تضییع حقوق کشاورزان محلی، موضوع از سوی کارشناسان رسمی دادگستری نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که در حدود 70 هکتار از اراضی ملی مورد شکایت اداره منابع طبیعی به صورت غیرقانونی مورد بهره برداری چند نفر قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با شناسایی متصرفان غیرقانونی اراضی ملی، نامبردگان که هیچ گونه مدارک مالکیت و مجوز قانونی در خصوص تصرف اراضی ملی نداشتند، با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز