خبرگزاری کار ایران

اصفهان میزبان دائمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۴۷

براساس تفاهم‌نامه منعقد شده، میزبانی اصفهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دائمی شد.

به گزارش ایلنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان میان محمدمهدی حیدریان (رئیس سازمان سینمایی) و قدرت الله نوروزی (شهردار اصفهان) در سالن تشریفات سازمان سینمایی برگزار شد.

در این جلسه همچنین تفاهم‌نامه الحاقیه بین شهردار اصفهان و علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) مبادله شد که براساس آن تاریخ برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان 8 تا 14 شهریور سالجاری تعیین شد.

بنابر این گزارش رئیس سازمان سینمایی در سخنانی ضمن ابراز رضایت و خرسندی از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در "اصفهان" گفت: جشنواره‌های مهم جهان را به نام شهر می‌شناسند و برگزاری این جشنواره‌ها در شهرهای دیگر منطقی ندارد مگر به دلایلی خیلی خاص که امیدواریم اتفاق نیفتد.

این مدیر ادامه داد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید به عنوان سرمایه اصفهان جا بیفتد و از این بابت ما نیاز به ثبات و آرامش و اعتماد داریم و انشاالله بتوانیم  سال به سال جشنواره را باشکوهتر برگزار و اصفهان را  علاوه بر محل دائمی برگزاری جشنواره، به عنوان پایگاه تولید محصولات سینمایی معرفی کنیم و با همین رویکرد این توافق دائمی شد.

محمدمهدی حیدریان افزود: انشاالله در این دوره با حمایت شهرداری اصفهان در  یک هم‌افزایی مناسب در حوزه فیلم و فیلمسازی کودک بتوانیم پایگاه جشنوار فیلم کودک و نوجوان را در اصفهان حفظ کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اعلام اینکه ما به واسطه سینما به دولت تعهد و برنامه داده‌ایم که ارزآور باشیم، خاطرنشان کرد : از امسال باید سینمای ایران را با شتاب در عرصه بین الملل صاحب بازار کنیم و فیلم‌هایی با مخاطب کودک و نوجوان خصوصا انیمیشن  از عرصه‌های مهم دراین زمینه است؛ هر اقدام در حوزه سینمای کودک باید با نشانه‌گیری بین‌المللی باشد و ما از این رویکرد حمایت می‌کنیم.

در این جلسه، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز طی سخنانی با تاکید بر نگاه فرهنگی و متفاوت نسبت به دوره‌های قبلی جشنواره گفت: نگاه ما به جشنواره کودک به عنوان یکی از موارد مهمی که درنظر داشتیم این است که همیشه در اصفهان بماند و هر سال بهتر از قبل برگزار شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات گذشته که باعث کدورت وحتی ایجاد شایعات منفی می‌شد، ادامه داد: دیون شهرداری بابت بدهی‌های گذشته پرداخت شد و انشاالله طرفین به تعهدات خود عمل کنند.

شهردار اصفهان ضمن درخواست حمایت و نگاه ویژه به  هنرمندان اصفهانی در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان  ابراز امیدواری کرد با امضای این توافقنامه شاهد اجرای دقیق برنامه‌ها بدون هیچ مانع و خللی باشیم.

در ابتدای این جلسه "علیرضا رضاداد" مشاور ارشد سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلمهای کودک و نوجوان ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره سی‌ام و توفیقات به دست آمده و اقدامات و مذاکراتی که منجر به ایجاد انعقاد این تفاهم نامه دائمی شد، اظهار امیدواری کرد با رویکرد آینده نگری مثبت و هماهنگ که در مدیریت فعلی بین برگزارکنندگان وجود دارد در این سال و سالهای آتی جشنواره در اصفهان پایدار و بی‌هیچ مشکلی برگزار شود.

در این نشست "محمدعلی انصاری" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، "مرتضی تهرانی" معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان "محمد عیدی" معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزش شهرداری اصفهان، "ایمان حجتی" مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، "سعید رجبی فروتن" مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی،  "حبیب ایل بیگی" قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی و "مسعود نجفی" مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به همراه  "عزت الله علیزاده" ،"احد میکائیل زاده" و "فرزاد اژدری" از مدیران این جشنواره حضور داشتند.

مقررات سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز