خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد کردستان مطرح کرد:

اشتغال 3770 مددجوی کمیته امداد کردستان با پرداخت تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۹۷۱

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: سال گذشته زمینه اشتغال سه هزار و 3770 نفر مددجوی کمیته امداد با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رسول شیخی زاده روز سه‌شنبه در همایش اشتغال و توانمندی مددجویان کمیته امداد در سنندج با بیان اینکه دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان کماکان جاری و ساری است، گفت: نهضت عظیم خدمت‌رسانی در استان بعد از سفر رهبری در کردستان آغاز شد و کمیته امداد نیز از این مواهب برخوردار شد.

وی بهرهمندی امداد را از این سفر در عرصه های مختلف یادآور شد و افزود: در مضامینی چون جهیزیه و کمک هزینه، ایجاد اشتغال، کمک معیشت برای پوشش ۵۸ هزار خانوار، مسکن مددجویی و لوازم خانگی را دربرگرفته است.

شیخی زاده با اشاره به تصویب ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان امداد در سال ۸۸، افزود: با عنایت دفتر مقام معظم رهبری این مبلغ به ۲۹ میلیارد تومان اغتبار افزایش یافت.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: در سال گذشته به ۳ هزار و ۷۷۰ نفر به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد که خودکفا شدن هزار و ۲۷۸ خانوار را در پی داشت.

شیخی زاده تصریح کرد: از این میزان تسهیلات ۱۲ درصد برای مشاغل خانگی و ۸۸ درصد مربوط به طرح های خود اشتغالی بوده است.

وی ادامه داد: مجری ۲۴ درصد طرح‌های مذکور را زنان و ۷۶ درصد طرح های اشتغالزا را مردان نیز در سطح شهر و روستا تشکیل دادند.  

شیخی زاده برگزاری دوره های آموزشی را برای مهارت آموزی و توانمند سازی مددجویان مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر مبنای این مهم دو هزار و ۸۵ نفر تحت دوره های آموزشی قرار گرفتند و در نهایت بستر خوداشتغالی را برای خویش فراهم کردند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت امداد از مددجویان خویش تا زمان خود کفا شدن کامل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز