خبرگزاری کار ایران

واکنش ترشتگن به مقایسه با هم‌پستی سابقش:

مثل والدس نیستم و هیج وقت نمی‌خواستم باشم

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۸۹۷

گلر آلمانی بارسلونا نسبت به مقایسه با هم پستی سابقش واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، مارک آندره ‌ترشتگن یکی از بهترین‌های این فصل بارسلونا بوده و رقابت سختی برای جایزه بهترین دروازه‌بان لالیگا با یان اوبلاک، گلر اسلوونیایی اتلتیکومادرید دارد. دروازه‌بان آلمان که امید دارد در جام جهانی 2018 برای تیم کشورش بازی کند، با مجله پاننکا مصاحبه‌ای کرده و به مسائل مختلف پرداخته است.

ترشتگن گفت: «مثل ویکتور والدس نیستم و نمی‌خواستم باشم. سبک ما متفاوت است اما به دنبال ذهنیتی مثل آنچه الیور کان داشت، بودم.»

بخش مهمی از بازی او مهارت در کار با پا است و خودش می‌داند این ویژگی در موفقیتش تاثیر زیادی داشته: «اینجا نبودم اگر نمی‌دانستم چطور با پا بازی کنم، اینجا در بارسلونا این برای دروازه‌بان خیلی مهم است. دروازه‌بان‌هایی هستند که با هر سبکی خودشان را کاملا منطبق می‌کنند مثل ادرسون و کلودیو براوو در منچسترسیتی. دیگران هم هستند مثل جان‌لوییجی بوفون در یوونتوس. اگر تغییری پیش بیاید و من در یوونتوس و بوفون در بارسلونا بازی کند، چیزی که الان هستم، نخواهم بود.»

او به سختی‌های ابتدای کارش در نوکمپ هم اشاره کرد که دروازه‌بان شیلیایی حال حاضر سیتی نفر اول بارسلونا بود و ‌ترشتگن فقط در رقابت‌های اروپایی و حذفی بازی می‌کرد: «می‌خواستم شماره یک باشم و البته وقتی فهمیدم براوو نفر اول است، قبولش سخت بود چون او دروازه‌بان بین‌المللی با جام‌ها و افتخارات و تجربه بسیار زیاد بود. اینکه کارت را تقسیم کنی واقعا سخت است اما باید با آن کنار می‌آمدم.»

ترشتگن همچنین گفت آندونی زوبیزارتا مدیر فنی وقت بارسلونا و دروازه‌بان سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا نقش مهمی در متقاعدکردن او برای انتقال از بوروسیامونشن گلادباخ به بارسلونا داشت: «برایم خیلی باارزش بود که می‌خواست شخصا من را ببیند. با من حرف‌های جالبی زد درباره سبک کار، ذهنیت و فرهنگ این باشگاه.»

او به تمجید از مربی فعلی بارسلونا، ارنستو والورده پرداخت: «او وقتی مربی اتلتیک بیلبائو بود، فشار زیادی به ما می‌آورد و در زمین زحمت زیادی را به ما تحمیل می‌کرد. او دقیقا می‌داند هر کدام از ما چه عملکردی داریم و چه باید باشیم، تیم انسجام بهتری پیدا کرده و از نظر دفاعی واقعا پیشرفت کرده.»

این دروازه‌بان 26 ساله که قبل از شروع فصل 2015-2014 با 12 میلیون یورو به بارسلونا آمد، سه قهرمانی لیگ، چهار قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا به دست آورده. او یک سوپرجام اروپا، یک سوپرجام اسپانیا و یک جام جهانی باشگاه‌ها را نیز با بارسلونا کسب کرده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز