خبرگزاری کار ایران

نتایج انتخابات عراق در استان‌های باقی‌مانده اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۸۳۴

کمیسیون انتخاباتی عراق نتایج انتخابات پارلمانی در شش استان دیگر این کشور را رسما اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، کمیسیون عالی انتخابات عراق، بامداد امروز- سه‌شنبه- نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در شش استان دیگر را اعلام کرد. نتایج انتخابات استان‌های کرکوک و دهوک، تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق تصریح کرد، در استان نینوی، ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» پیشتاز است و حزب «الدیمقراطی» و «الوطنیه» در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات افزود، در استان صلاح‌الدین نیز حزب «قلعه الجماهیر» در رتبه اول قرار دارد و ائتلاف «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و حزب الوطنیه به ریاست «ایاد علاوی» در رده‌های بعدی قرار دارند.

در نجف اشرف نیز ائتلاف «سائرون للإصلاح» به رهبری «مقتدی صدر» در جایگاه نخست قرار دارد و ائتلاف‌های الفتح، النصر و «الحکمه» به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در اربیل نیز حزب «دموکرات کردستان» به ریاست «مسعود بارزانی» در رتبه اول قرار دارد و «اتحادیه میهنی» و «الجیل الجدید» به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در استان میسان نیز سائرون در رتبه اول و الفتح و الحکمه و النصر، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم و چهارم قرار دارند.

در سلیمانیه نیز اتحادیه میهنی کردستان اول شد و احزاب «التغییر» و الجیل الجدید در رتبه‌های دو و سوم قرار دارند.

ائتلاف سائرون به رهبری جریان صدر عراق نیز در شش استان از ۱۰ استانی که بامداد دیروز نتایج آن اعلام شده بود، اول شد و ائتلاف الفتح به ریاست العامری و نزدیک به الحشد الشعبی در چهار استان در صدر قرار گرفت.

کمیسیون عالی انتخابات عراق تأکید کرد که نتایج دو استان کرکوک و دهوک تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

طبق این گزارش، مسئولان کمیسیون عالی انتخابات عراق نتایج ۱۰ استان را یکشنبه‌شب اعلام کرده بودند که بر اساس آن، ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر در شش استان در جایگاه نخست قرار دارد و ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری و ائتلاف النصر به ریاست العبادی، نخست‌وزیر با فاصله کم در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز