خبرگزاری کار ایران

ماجرای بانک آینده و پرداخت مطالبات سپیدرود

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۷۵۴

مالک باشگاه سپیدرود در شرایطی از پرداخت مطالبات و بدهی‌های گذشته این باشگاه صحبت می‌کند که تمامی آن را از بانک دریافت کرده است.

به گزارش ایلنا، تیم محبوب رشتی‌ها با پتانسیل بزرگ هوادارانش در شرایطی فصل هفدهم را با حکم بقا خاتمه داد که هنوز وضعیت روشنی برای فصل آینده ندارد. 

آنها فصل را به بدترین شکل ممکن و دور از فضای لیگ برتر با توجه به بی‌تدبیری بزرگی که اعم از جذب بازیکن و ... صورت گرفته بود آغاز کردند اما حمایت پرشور هواداران مانع از اتفاقات تلخی برای این تیم شد. در ادامه با حضور اسطوره فوتبال ایران در رشت شرایط برای آنها کمی متفاوت شد و در نهایت توانستند با دستیابی به امتیازات لازم حکم بقا را دریافت کند.

طی روزهای اخیر اما بین مالک باشگاه و علی کریمی اختلاف نظرات شدیدی شکل گرفته که مانع از امیدواری برای آینده این تیم می‌شود. اتفاقی که در نهایت باعث خواهد شد در فصل هجدهم و با توجه به تدارک ویژه‌ی دیگر تیم‌ها برای آماده سازی، آنها یکی از گزینه‌های سقوط نیز تلقی شوند.

عدم شفاف سازی در مسائل مالی و تسویه حساب با بازیکنان، عدم تعیین وضعیت کادرفنی و مالکیت باشگاه آنها را با فاصله زیادی از پسوند حرفه‌ای معرفی می‌کند. نکته عجیب اینکه مالک جدید باشگاه نیز تنها به معرفی مدیران جدید و بدون برنامه ریزی برای آینده سرگرم است و سیاست دفع را برای عناصر تاثیرگذار تیم در نظر گرفته است. اجتناب و درخواست عدم تمدید قرارداد با برخی بازیکنان و در نهایت کادرفنی باعث شده تا آنها هیچ روزنه امیدی برای فصل آینده از خود نشان ندهند.
جواد تن زاده، مالک این باشگاه البته در صحبت‌های خود برای برطرف کردن مشکلات باشگاه اشاره به پرداخت بخش عمده‌ی بدهی‌های تیم می‌کند. نکته اما اینجاست که آنها سیاست غلط و نخ نما شده‌ای را برای پرداخت بدهی‌ها و مطالبات باشگاه در نظر گرفته‌اند. آخرین اخبار از رشت حاکی است که بانک آینده با واسطه حقدوست مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان را به عنوان وام در اختیار تن زاده قرار داده است. او با وثیقه توانسته وام دیگری نیز از این بانک دریافت کند. دریافت کمک بلاعوض 800 میلیونی از شهرداری رشت دیگر راه مالک جدید این باشگاه برای پرداختی‌ها بوده است. 

مالک باشگاه برای پرداخت مطالبات بازیکنان قدیمی نیز از بانک کوثر سود برده و با رایزنی با این بازیکنان ضمن کسر مبلغ قابل توجه مطالبات‌شان، چک‌های پرداختی‌ مربوط به ماه دی، بهمن و اسفند 97 را به آنها اهدا کرده است. در این بین بازیکنانی که به طور مثل مبلغی بالغ بر 50 میلیون از این باشگاه طلبکار بودند با چک‌های 15 و 20 میلیونی امیدوار به پرداخت آن در اواخر سال هستند.
راهکاری که پیش از این باشگاه‌های دیگر نیز برای پرداخت دیون خود در پیش گرفته بودند و با جابجایی مدیریت و عدم دستیابی به هدف و برنامه خود بدهی دیگر نصیب باشگاه کرده بودند.

تن زاده که کاملا مشخص است از مشاوران خوبی برای هدایت و راهبری باشگاه سود نمی‌برد، اکنون به دنبال این است تا دغدغه یکی از پرطرفداران‌ترین تیم‌های لیگ برتر را در فصل هجدهم با این شیوه عجیب برطرف کند و البته پرداختی مطالبات بیش از 50 درصدی بازیکنان کنونی نیز چالش دیگری است که بعید است آنها را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز