خبرگزاری کار ایران

رهبر شورشیان، رئیس جمهور آفریقای مرکزی شد

کد خبر : ۶۲۱۷۱

جوتودیا که پس از کنترل «بانگوئی» پایتخت آفریقای مرکزی در ۲۴ مارس توسط نیرو‌هایش خودش را رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، در نخستین جلسه شورای انتقالی تنها نامزد برای ریاست بر این شورا بود.

«میشل جوتودیا» رهبر شورشیان در کشور آفریقای مرکزی، رئیس موقت شورای ملی انتقالی در این کشور شد.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، جوتودیا که پس از کنترل «بانگوئی» پایتخت آفریقای مرکزی در ۲۴ مارس توسط نیرو‌هایش خودش را رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، در نخستین جلسه شورای انتقالی تنها نامزد برای ریاست بر این شورا بود.
در همین حال جوتودیا پس از انتخابش به عنوان رئیس شورای انتقالی گفت که در پایان دوره ریاستش برای انتخاب دوباره تلاش نخواهد کرد و بر اساس خواسته کسانی که انتخابش کردند، فعالیت می‌کند و نه بر اساس خواسته‌های خودش.
از طرف دیگر، مدت ریاست رئیس جمهور موقت در آفریقای مرکزی نباید بیش از ۱۸ ماه باشد و در این مدت شورای انتقالی ۱۰۵ نفره به عنوان پارلمان قانونی فعالیت می‌کند. شورای انتقالی آفریقای مرکزی تعدادی از مسوولان شورشیان، اعضای دولت برکنار شده و نیز نمایندگان جامعه مدنی را شامل می‌شود.
بنا بر این گزارش، شورشیان آفریقای مرکزی پیش از این توانستند که «فرانسوا بوزیری» را پس از ده سال حکومت بر این کشور سرنگون کنند. این کشور دارای معادن بسیار غنی کشف نشده است اما از جمله کشورهایی است که در جهان کمتر توسعه یافته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز