خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران رتبه دوم کشت توت فرنگی را در کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۷۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:مازندران رتبه دوم سطح زیرکشت توت فرنگی را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا از ساری ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مراسم دومین جشنواره توت فرنگی در بهنمیر از کشاورزان بهنمیر برای برگزاری این جشنواره  گفت: سطح زیرکشت توت فرنگی در مازندران یک هزار و 500 هکتار با تولید 15 هزار تن توت فرنگی است که مازندران رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

حیدرپور اظهار ادامه داد: یک سوم  سطح زیرکشت توت فرنگی استان در بهنمیر است.

وی گبا بیان اینکه کشت توت فرنگی علاوه بر اشتغالزایی بالا دارای درآمد بالایی هم نسبت به زراعت‌های دیگر دارا دارد، گفت: دولت در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار حمایت‌های خوبی به کشاورزان می‌کند که برای اجرای این طرح‌ها 85 درصد کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد که برای قطعات کوچک نیز این طرح در قالب طرح‌های تجمیعی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اینکه در این منطقه شرایط مناسب و مستعدی برای کشت توت فرنگی وجود دارد، باید سعی شود از نظر فنی زمان کاشت و بهره برداری را بیشتر کرد تا از این فرصت حداکثر بهره برداری انجام شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی درخصوص مطالبات مردم بهنمیر اظهار کرد: یکی از مطالبات کشاورزان بهنمیر انتقال آب از سدالبرز به بهنمیر است  که تاکنون 33 کیلومتر کانال کشی با هزینه بیش از 50 میلیارد تومان انجام شده است و 10 درصد کار برای اتمام این پروژه مانده است.

کریمیان رئیس صنف کشاورزی شهرستان بابلسر در این مراسم به معرفی تاریخچه کشت توت فرنگی در بهنمیر اشاره کرد و گفت: در این منطقه کشت توت فرنگی با ارقام دلندی، گیلاسی، دزفولی و سنندجی آغاز شد  و با کشت ارقام اصلاح شده خارچی مانند  دیاموند، گاویوتا، سلوا و کاماراسو ادامه یافت.

وی ادامه داد: اقتصادی ترین رقم در این منطقه  "کاماروسو" شناخته شد که در حال حاضر در اکثر مزارع کشت می شود.

کریمیان اظهار کرد: کشاورزان بهنمیر جزء کشاورزان نوگرا هستند و به هیمن دلیل نیازمند حمایت مسئولین در توسعه کشت این محصول در منطقه هستند.

وی گفت: کشت توت فرنگی در یک هکتار تا  میلیون هزینه دارد که کشاورزان در تامین این هزینه نیاز به حمایت‌های مالی مثل دریافت وام‌های حمایتی در این زمینه دارند.

کریمیان اظهار کرد: حمایت از این کشت گامی بزرگ برای اشتغالزایی و افزایش درآمد منطقه خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز