خبرگزاری کار ایران

رضایتمندی کارگران «ایران ریسه» باوجود تعویق ۲ماهه دستمزد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۷۷

باوجود تعویق ۲ ماه حقوق، قریب به ۳۸ کارگر کارخانه «ایران ریسه» در تاکستان، وضعیت فعلی این کارخانه را بهتر از گذشته می‌دانند.

کارگران کارخانه ایران ریسه به خبرنگار ایلنا گفتند: وضعیت کارخانه «ایران ریسه» تقریبا از ابتدای سال جاری رو به بهبودی‌ست و مطالبات معوقه مربوط به اسفند ماه سال ۹۶ و فروردین ماه سال جاری (۹۷) می‌شود.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «ایران ریسه» با بیان اینکه مشکل نداشتن منابع مالی کافی و بازار فروش باعث شده خطوط تولیدی کارخانه سال گذشته فعالیت مستمر نداشته باشد، گفت: سال گذشته این کارخانه چهار تا پنج ماه فعالیت تولیدی داشت، اما در سال جاری با تغییر رویکرد مدیرعامل کارخانه، در حال حاضر یک الی دو خط تولید کارخانه فعالیت مستمر پیدا کرده و کارگران مشغول کار شده‌اند.

به گفته وی، شرکت ایران ریسه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الیاف پلی پروپیلن و نخ BCF در ایران است که دارای شش خطوط تولید است. این کارگاه با تکیه بر کارگران متخصص مجرب. ماشین‌آلات منحصر بفرد و مواد اولیه مرغوب، به کار تولید محصولات با کیفیت عالی اشتغال دارد.

یکی از کارگران ایران ریسه نیز به ایلنا گفت: اواخر سال گذشته امنیت شغلی حدود ۱۹ نفر از کارگران این کارخانه به خطر افتاده بود که با از سر گیری فعالیت تولیدی کارخانه خوشبختانه این دسته از همکارانمان مجددا به کار سابق‌شان بازگشتند و حتی کارفرما چند نیروی کار جدید نیز استخدام کرده است.

این کارگر با بیان اینکه مطالبات معوقه آنها در یکسال گذشته به صورت اقساطی پرداخت می‌شده، با ذکر مثالی گفت: کارگران این کارخانه حدودا یک هفته پیش دستمزد بهمن ماه سال ۹۶ خود را در سه قسط دریافت کرده‌اند و این روند پرداخت دستمزد در ماه‌های گذشته نیز تکرار شده است.

به گفته وی، در حال حاضر دو نیم ماه است با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید بیشتر شده است.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز