خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان:

۱۸ میلیون کاربر کمتر از ۱۸ سال داریم

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۹۸

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از تلاش و برنامه‌ریزی انجمن های اسلامی دانش‌آموزان برای شکل دهی به سواد مجازی در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایلنا، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در نشست رسانه ای با موضوع فضای مجازی اظهار کرد: با توجه به اهمال برخی سازمان و نهادهای مسئول شاهد ورود بی حد و حصر دانش آموزان و نوجوانان در فضای مجازی هستیم و بازی‌های رایانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی جزء اوقات فراغت نوجوانان شده است.

وی ادامه داد: حدود ۸ میلیون گیمر داریم که روزانه ۱۲۰۰ سال عمر خود را به  بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند و محتوای بیش از ۹۵ درصد بازی‌ها وارداتی و با سبک زندگی غربی‌ها هستند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: گزارش های متعددی نشان می‌دهد حدود ۱۸ میلیون کاربر زیر ۱۸سال داشتیم و برای تولید محتوای سالم و مفید باید اقدام لازم را انجام داد.

علامتی با اشاره به اینکه در سال ۹۵، نسبت به سال ۹۶ میزان جرائم ۷۰ درصد افزایش داشته است،خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد جرایم مربوط به فضای اینستاگرام بوده است و اتحادیه انجمن های اسلامی هم توجه ویژه ای به فضای مجازی دارد و در ایام تابستان به جهت اینکه اوقات فراغت دانش آموزان بیشتر می‌شود، نسل جوان به ویدئو گیم تمایل بیشتری پیدا می‌کنند و باید باور کنیم سهم جوانان بیش از فرصت تهدید بوده است.

وی یکی دیگر از خسارات شبکه‌های مجازی را اتلاف وقت طلایی جوانان برشمرد و گفت: این موضوع خسارت بارتر از سایر موارد است و امروز اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به دنبال شکل دهی سواد مجازی در حوزه آموزش و پرورش است.

خداحافظی با تمامی پیام رسان‌های خارجی

علامتی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حال اجرا داریم که در برنامه کوتاه مدت بلافاصله تمام پیام رسان های خود از پیام رسان های حقیقی و حقوقی خارج کردیم و بسته محتوایی تلگرام برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم علاوه بر آن برنامه های میان مدت و بلند مدت دیگری هم داریم.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: آموزش مهارت های سوادمجازی، برگزاری کاردو(کارگاه و اردو) و تفاهم نامه همکاری با برخی از مجموعه‌ها ذیربط و بنیاد بازی های رایانه ای برای ارتقای سواد رسانه ای و تولیدات رادیویی با موضوع زیست نوجوان را در دستور کار قرار دادیم.

راه اندازی مرکز رشد و پایش جوان

 

علامتی با اشاره به اینکه جشنواره تولیدات با همکاری آموزش و پرورش و معاونت پرورشی مورد توجه است، تصریح کرد: ایجاد بانک معتبر از اساتید معتبر در تابستان برای گفتمان سازی و مطالبات فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار داریم.

وی گفت: اقدامات ترویجی و تبلیغی برای دانش‌آموزان ، تولید بازی عملیات شیطان، راه اندازی مرکز رشد و پایش جوان، آموزش برای اولیا و آموزش تربیت مربی برای مربیان همچنین آموزش مهارت های رژیم رسانه های نوین میان دانش آموزان از دیگر برنامه های برای اهمیت به فضای مجازی است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تولیدات تصویری و گرافیکی به عنوان مهارت کلیدی برای جوانان، آموزش مهارت های تولیدات محتوایی دیجیتال به جای مصرف کننده بودن را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد و گفت: به طور کلی بخشی از فعالیت در حوزه آموزشی برای دانش آموزان، مربیان و اولیا و بخشی تولید محتوا و بخشی هم دسترسی به مراجع امین است که برای تولید محتوای الکترونیکی و کار در فضای مجازی جز برنامه ها داریم.

وی ادامه داد: امروز اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم از فرصت فضای مجازی بهره می بریم در غیر این صورت فضای مجازی برای ما تهدید محسوب می شود همانطور که آخرین پژوهش ها نشان می دهد بیش از ۷۵ درصد کاربران منحصر به جستجو در فضای مجازی است در حالی که سواد اینترنتی بخشی از سواد است که امسال در دستور کار قرار دادیم.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان درباره توانمندسازی مربیان گفت: پیش از برنامه ریزی برای دانش آموزان برای مربیان برنامه ریزی کردیم، گفت:مربیانی داریم که دوره ممتاز را گذراندند و 800 مربی مجهز به مسائل تربیتی داریم که از این تعداد حدود ۲۰۰ مربی از موضوع فضای مجازی آگاه است و امسال در حال تکمیل آموزش های مربیان هستیم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز