خبرگزاری کار ایران

سردار سیدی:

سپاه حفاظت بعد از ترور ناموفق آیت‌الله هاشمی و به دستور امام تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۴۶۷

یکی از فرماندهان سپاه حفاظت انصار گفت: سپاه انصار این افتخار را داشته که از شخصیت‌های لشکری و کشوری و سایر نهادها همچون ریاست جمهوری، مجلس، قوه قضائیه، شورای نگهبان و مجلس خبرگان حفاظت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه حفاظت انصارالمهدی صبح امروز با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری در تهران برگزار شد. در این مراسم اعضای شورای فرماندهی حفاظت انصار و اعضای شورای فرماندهی هواپیمایی، معاونین و مدیران برخی وزارتخانه‌ها و همچنین علی‌اکبر صالحی ریاست سازمان انرژی اتمی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سیدمحمدرضا سیدی از فرماندهان سپاه حفاظت انصار با اشاره به روزهای اول انقلاب گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دغدغه‌ها، حفظ دستاوردهای انقلاب بود چراکه از روزهای اول انقلاب مورد تهدید دشمنان قسم‌خورده انقلاب بوده است.

وی افزود: از اولین روزهای انقلاب گروه‌های مختلفی از جمله کمیته‌های انقلاب برای حفاظت از امام تشکیل شد که از جمله این گروه‌ها می‌توان به گارد ملی و سازمان مجاهدین انقلاب اشاره کرد که حفاظت از شخصیت‌های نظام را برعهده داشتند؛ هرچند که شاید بسیاری از شخصیت‌ها در آن مقطع حفاظت را برای امنیت خودشان قبول نمی‌کردند تا اینکه گروهک فرقان در سال ۵۸ شروع به ترور شخصیت‌ها کرد.

وی با اشاره به ترور شهید مطهری که در یازدهم اردیبهشت ماه انجام شد، ‌گفت: در پنجم خردادماه همان سال بعد از ترور ناموفق آیت‌الله هاشمی به دستور امام گروه‌های حفاظت تشکیل شدند که امام گفتند شخصیت‌ها اگر خودشان هم تمایلی نداشته باشند از آنها مراقبت کنیم که در آن زمان سپاه انصارالامام به فرماندهی سپاه وقت تشکیل شد که در آینده به صورت دو سپاه ولی امر و انصار تشکیل شدند.

سیدی تصریح کرد: با تجربیاتی که کسب شده ماموریت خود را با قدرتی بیش از گذشته انجام می‌دهیم و همان روحیه جنگ و جبهه را حفظ می‌کنیم.

وی با اشاره به شهدای سپاه حفاظت انصار تاکید کرد: افتخار ما شهدایی است که در جبهه‌های جنگ و ماموریت‌های پس از انقلاب تقدیم کرده‌ایم که آخرین آنها هم سال گذشته در مجلس شورای اسلامی شهید شدند.

سیدی در پایان اظهار کرد: این سپاه این افتخار را داشته که از شخصیت‌های لشکری و کشوری و سایر نهادها همچون ریاست جمهوری، مجلس، قوه قضائیه، شورای نگهبان و مجلس خبرگان حفاظت کند. امیدواریم در این مسیر بتوانیم برای حفظ دستاوردهای نظام به راه خود ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز