خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان:

جشنواره غذای اکو موجب پیوند ملت‌ها و تعامل بین آنها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۹۸

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: جشنواره غذای اکو فرصت مناسبی برای صلح و دوستی است که موجب محکم‌شدن روابط کشورها و پیوند ملت های مختلف و تعامل میان آنها می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شامگاه امروز (11 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم اظهار کرد: جامعه انسانی مملو از نمادهایی است که به مرور زمان شکل گرفته و در زندگی بشر جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

رحمتی، از غذا به عنوان نمادی در هر تمدن یاد کرد و خاطرنشان ساخت: وقتی کسی قصد دارد جایی که سفر کرده را توجیه کند از غذای آنجا نام می برد.

این مقام مسئول ادامه داد: رویکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جشنواره غذای اکو این است که با چشیدن غذای فرهنگ های مختلف به تاریخ آن کشور پی ببریم.

به گفته رحمتی این جشنواره فرصت مناسبی برای صلح و دوستی است که موجب محکم شدن روابط کشورها می شود و راهی برای پیوند ملت های مختلف و تعامل میان آنهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان هدف از برگزاری این جشنواره را بهادادن به فرهنگ، آداب و غذاهای کشورهای عضو اکو و راه ابریشم و امکان آشنایی شرکت کنندگان با غذای اقوام مختلف و تبادل فرهنگی و گردشگری بین شهروندان منطقه خواند.

این مقام مسئول با تقدیر از وزیر امور خارجه ادامه داد: ایشان با تلاش خویش توانستند در بیانیه پایانی وزاری خارجه 10 کشور عضو همکاری سازمان اکو در دوشنبه تاجیکستان موضوع غذای اکو در شهر زنجان را به عنوان فعالیت موفق مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز