خبرگزاری کار ایران

دبیرکل پیشین حزب جوانان:

پذیرش تکثر و چندصدایى با فعالیت نهادهاى مدنى محقق مى‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۶۸۹۷

دبیرکل پیشین حزب جوانان ایران اسلامى تاکید کرد: نهادهاى مدنى نقش مهمى در پیشبرد، توسعه و تثبیت دموکراسى دارند و به آگاهى بخشى عمومى و ارتقاى فرهنگ عمومى جامعه مى‌پردازند.

به گزارش ایلنا، مهدى علیخانى با بیان این مطلب در در نهمین کنگره حزب جوانان ایران اسلامی گفت: مشارکت هوشمندانه، هدمند و مبتنى بر برنامه در امور مختلف از طریق نهادهاى مدنى محقق مى شود بنابراین جایگاه این نهادها نیازمند تقویت و حمایت است.

وی ادامه داد: به طور خاص احزاب نیز به آموزش پذیرش تکثر و چندصدایى مى‌پردازند. جایى که باید آموخت علاوه بر ما دیگران هم هستند، حق دارند و باید صداى شان شنیده شود.

به گفته این عضو شوراى مرکزى حزب جوانان ایران اسلامى، توسعه فعالیت احزاب مانع فعالیت‌هاى غیر قانونى و محفلى از یکسو و ایجاد شفافیت در عرصه سیاسى از سوى دیگر خواهد شد.

غلیخانی ضمن اشاره به فعالیت نمایندگان حزب در شوراى عالى اصلاح طلبان، شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات و شوراى مرکزى خانه احزاب اظهار داشت: قانون فعلى و جدید احزاب مورد نقد اکثر جریان‌هاى سیاسى و اکثر اعضاى فراکسیون‌هاى اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین به آن نقد دارند.

وى از فراهم شدن زمینه‌هاى لازم براى اصلاح قانون احزاب خبر داد و تصریح کرد: کمیته‌هاى مشترکى میان خانه احزاب، دولت (وزارت کشور) و مجلس (مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون ذیربط) شکل گرفته و ان‌شاالله با همفکرى همه احزاب و تعامل با دولت و مجلس، این قانون اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز