خبرگزاری کار ایران

بیانیه وزارت کشور عربستان درباره اتفاقات شب گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۰۱۹

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که پرواز پهبادها در این کشور از این پس با کسب مجوز انجام می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه نیروهای امنیتی در ریاض، پایتخت عربستان یک پهپاد تفریحی که وارد منطقه کاخ پادشاهی این کشور شده بود را ساقط کردند، وزارت کشور سعودی امروز –یکشنبه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس پرواز پهپادها در آسمان عربستان تا زمان تنظیم قوانین در این زمینه با کسب مجوز مجاز خواهد بود.

انتشار فیلم‌های کوتاه آماتوری از تیراندازی شدید در منطقه «الخزامی» در پایتخت عربستان نگرانی‌هایی را درباره وقوع ناآرامی سیاسی در بزرگ‌ترین صادر کننده نفت جهان ایجاد کرد.

یک مقام ارشد سعودی در این باره به رویترز گفت که هدف قرار دادن این پهپاد هیچ تلفاتی به همراه نداشت و ملک سلمان پادشاه این کشور نیز در آن زمان در کاخ خود حضور نداشت.

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که قانونی برای استفاده از پهپادها تدوین شده است و در مرحله پایانی قرار دارد و به کسانی که از این پهپادها استفاده می‌کنند گفته شده است مجوز ضروری پلیس برای استفاده از آن به دلایل مشخص و در مکان های تعیین شده را دریافت کنند.

عربستان سعودی طی یک سال گذشته شاهد یک سری تغییرات سیاسی رادیکالی از سوی «محمد بن سلمان» پسر و ولیعهد پادشاه این کشور بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز