خبرگزاری کار ایران

معرفی و عرضه هنرهای سنتی ایران در نمایشگاه آرتیجیانا 2018

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۹۲

هشتاد و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی فلورانس (آرتیجیانا)، 1 اردیبهشت، با حضور هنرمندان ایرانی و کانون جهان‌گردی و اتومبیلرانی در ایتالیا گشایش یافت.

به‌ گزارش ایلنا، در این نمایشگاه که در قلعه تاریخی «فورتزا دا باسو» در شهر فلورانس آغاز به کار کرد، ۳۲ هنرمند ممتاز عرصه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران به همراه نمایندگان کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی (به نمایندگی از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) حضور دارند.

در این دوره از نمایشگاه، غرفه ایران با مساحت ۱۲٠ متر مربع، در سالن بین‌الملل قرار دارد و هنرمندانی از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان، جزیره قشم، خوزستان، زنجان و گلستان، در راستای توسعه صادرات صنایع دستی کشورمان، به تولید و عرضه محصولات و دست‌سازه‌های خود می‌پردازند.

گوهر‌تراشی، گبه، سوزن‌دوزی، گلیم، سنگ‌های قیمتی، زیورالات سنتی، جاجیم، پارچه‌های دست‌باف، فرش ترکمن، شیشه‌گری، سفال، نقاشی روی شیشه، لباس سنتی، سوزن‌زنی، چرم، خاتم، می‌نا، قلم‌زنی روی مس، مینیاتور، نقاشی روی صدف، منبت کاری، نقاشی روی چوب، حصیر‌بافی، ملیله‌کاری، مسگری، معرق چوب، انگشتر‌سازی و پاپیه ماشه، رشته‌هایی هستند که در این نمایشگاه به مخاطبان و بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

در نمایشگاه فلورانس ٢٠١٨ که میزبان ٨٠٠ شرکت تولید و فروش صنایع‌دستی و ده‌ها هنرمند از ۵٠ کشور جهان است، دیدارهایی در خصوص توسعه صادرات صنایع دستی پیش‌بینی شده است.

اجرای موسیقی محلی کردی از دیگر برنامه‌هایی است که در غرفه جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

این نمایشگاه همچون گذشته سعی دارد با وارد کردن گوشه‌ای از هنرهای سنتی در قالب ابزار و وسایل کاربردی در زندگی روزمره انسان‌ها، رسالت خود را به انجام برساند.

در آرتیجیانای فلورانس، علاوه بر معرفی صنایع دستی کشورهای مختلف جهان، بخش‌هایی به عرضه و نمایش خلاقیت‌های هنری، دکوراسیون داخلی، گیاهان دارویی، سوغات محلی و غذاهای سنتی اختصاص داده شده است.

این نمایشگاه که تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برپا خواهد بود، قدیمی‌ترین نمایشگاه صنایع‌دستی دنیا شناخته شده و هر ساله با استقبال چشمگیری از سوی علاقه‌مندان همراه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز