خبرگزاری کار ایران

ترامپ به زودی با ولیعهد ابوظبی دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۳۳۳

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی از ولیعهد ابوظبی در واشنگتن استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید، شامگاه جمعه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با «شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان» ولیعهد ابوظبی خبر داد.

کاخ سفید تصریح کرد، ترامپ و ولیعهد ابوظبی درباره «تحولات منطقه‌ای و تقویت همکاری‌ها در برخی مسائل امنیتی و اقتصادی» گفت‌وگو کردند.

بر این اساس، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولیعهد ابوظبی توافق کردند که تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس می‌توانند و باید برای افزایش هماهنگی با یکدیگر و با آمریکا تلاش کنند.

ترامپ و محمد بن زاید روز گذشته جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر، تنش‌ها در میان کشورهای خلیج‌فارس و نیاز به ایجاد وحدت برای مواجهه با ایران و مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که رئیس‌جمهور با ولیعهد امارات گفت‌وگو کرد و طرفین تحولات و فرصت‌های منطقه‌ای برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی از ولیعهد امارات برای تمایل این کشور برای اثبات این موضوع که وحدت در میان کشورهای خلیج‌فارس می‌تواند به مقابله با فعالیت‌های ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و شکست تروریست‌ها و افراط‌گرایان کمک کند، تشکر کرد.»

همچنین طرفین توافق کردند که همه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باید تلاش‌های خود را برای تقویت همکاری‌ها با یکدیگر و با آمریکا با هدف تضمین صلح و رفاه شهروندان خاورمیانه افزایش دهند.

در سال گذشته میلادی کشورهای عربستان، امارات مصر و بحرین روابط کامل دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و این کشور را به حمایت از تروریسم و همکاری با ایران متهم کردند.

همچنین طبق اعلام کاخ سفید، ترامپ به‌زودی با ولیعهد ابوظبی، در واشنگتن دیدار خواهد کرد. تاریخ این دیدار تاکنون مشخص نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز