خبرگزاری کار ایران

افزایش سه درصدی تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در نوروز

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۴۶

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به افزایش تعداد خودروها و وضعیت جوی مساعد نوروز امسال نسبت به سال قبل اظهار کرد: در مجموع این عوامل سبب شد تا تعداد سفرها در طرح نوروزی امسال ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری در حاشیه بازدید فرمانده ناجا از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار کرد: در ماه‌های منتهی به پایان سال، جلسات مختلفی برای طرح ترافیکی نوروز ۱۳۹۷ برگزار شد و در آن دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ضمن ارائه‌ گزارش عملکرد خود در دوره‌های گذشته درباره اقدامات خود در طرح نوروزی امسال  مواردی را مطرح کردند که خوشبختانه نتیجه آن منجر به افزایش هماهنگی میان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در جاده‌های سراسر کشور شد.

مهری با اشاره به تشکیل قرارگاه ترافیکی نصر در طرح ترافیکی اظهار کرد: این قرارگاه به صورت شبانه‌روزی فعال است و وضعیت جاده‌ها و معابر را رصد می‌کند.

وی درباره علت وقوع تصادفات گفت: امسال بررسی‌های ما نشان داد که مهم‌ترین علت در تصادفات فوتی در طرح نوروزی، سرعت و سبقت غیرمجاز و بی‌توجهی به جلوست؛ به طوری که این عوامل حدود ۸۵ درصد علل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

مهری با بیان این‌که بیشترین ترددهای نوروزی در سال ۱۳۹۷ در استان‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، قم و فارس بوده است، اظهارکرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان‌های فارس، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خوزستان رخ داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در عین حال از افزایش سه درصدی تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی امسال تاکنون خبر داد و گفت: در موج نخست سفرها شاهد کاهش پنج درصدی شمار جانباختگان حوادث رانندگی در سانحه تصادفات بودیم اما متاسفانه در موج دوم این سفرها تلفات حوادث رانندگی افزایش یافت؛ به طوری که تنها در روز ۱۰ فروردین‌ماه ۳۷ تن جان خود را از دست داده‌اند که این نشان می‌دهد که رانندگان باید توجه بیشتری به رانندگی خود داشته باشند.

مهری اضافه کرد: در مجموع تا به این لحظه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد کشته‌شدگان صحنه تصادفات در طرح نوروزی ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل افزایشی سه درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تمهیدات ترافیکی در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال با تدابیر فرمانده ناجا ۵۰۰۰ نیرو و ۱۵۰۰ دستگاه خودروی کمکی به مجموعه پلیس راهور اضافه شد که در اجرای بهتر برنامه‌ها نقش موثری داشت همچنین با اقدامات انجام شده شاهد بودیم که امسال هیچ گره و ترافیک طولانی در جاده‌ها نداشتیم البته در محورهای منتهی به شمال کشور و شهرهایی چون قم و مشهد در مواقعی ترافیک سنگین و نیمه سنگین بود اما در مقایسه با سال‌های قبل اوضاع بهتر بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: به این موضوع نیز باید توجه داشت که جاده‌های کشورمان ظرفیت این حجم خودرو و سفر را ندارد اما خوشبختانه مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند.

وی از افرادی که همچنان از سفرهای نوروزی بازنگشته‌اند خواست تا زمان سفر خود را مدیریت کنند تا در ترافیک پرحجم جاده‌ها گرفتار نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز