خبرگزاری کار ایران

فرماندار منطقه «کمروو» از سمت خود استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۸۲۳

فرماندار کمروو، یک هفته پس از آتش‌سوزی مرگبار در مرکز خرید «زیمنایا ویشنیا»، از سمت خود استعفا داد. این حادثه منجر به کشته شدن بیش از ۶۰ نفر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، فرماندار شهر کمروو، در پی آتش‌سوزی در مرکز خرید «زیمنایا ویشنیا» که منجر به کشته شدن بیش از ۶۰ نفر شد، امروز –یکشنبه- از سمت خود استعفا داد. در این حادثه که در اثر رعایت نکردن اصول امنیتی روی داد، خریداران و کودکان در داخل ساختمان این مرکز خرید گرفتار شدند. 

«امان تولیف»، فرماندار کمروو، در پیامی ویدئویی که در پایگاه اینترنتی فرمانداری این منطقه منتشر شد، گفت که استعفا تنها کار ممکن در این شرایط است.

او گفت: «با چنین بار سنگینی که بر شانه‌هایم حس می‌کنم، انجام وظیفه به‌عنوان فرماندار، از لحاظ اخلاقی، برایم غیرممکن است.»

آتش‌سوزی یکشنبه گذشته در مرکز خرید زیمنایا ویشنیا موجب فروریختن سقف سالن‌های سینما و زمین‌های بازی کودکان در این مرکز تجاری-تفریحی در مرکز شهر شد.

ماموران تحقیق درباره این حادثه هفته گذشته اعلام کردند که پلکان‌های خروج اضطراری در این مرکز به‌طور غیرقانونی مسدود شده بود، نشانی این مرکز در سامانه‌های عمومی ثبت نشده بود، سیستم اعلام خطر خراب بود و کودکان نیز داخل سینماها گرفتار شده بودند. 

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه، گفت که عامل این حادثه، سهل‌انگاری مجرمانه است و عاملان تنبیه خواهند شد. 

روز جمعه، پلیس یکی از مدیرانی را مالک این مرکز خرید بود دستگیر کرده است. 

شکل اسف‌بار مواجهه مسئولین اورژانس با این مسئله، خشم مردم را در کمروو برانگیخت و توجه‌ها را بر فساد و پایین بودن استانداردهای ایمنی معطوف کرد. در سراسر روسیه، از جمله مسکو و سنت‌پترزبورگ، بسیاری از مردم یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز