خبرگزاری کار ایران

شورش و آتش‌سوزی در زندانی در ونزوئلا ۶۸ کشته بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۲۹۴

شورش و آتش‌سوزی در زندانی در ونزوئلا مرگ ۶۸ نفر را در پی داشت. دولت ونزوئلا در پی این واقعه و داغدار شدن ده‌ها خانواده ونزوئلایی در این کشور اعلام عزای عمومی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بنا بر اعلام دولت و گفته‌های شاهدان عینی در اثر شورش و آتش‌سوزی در سلول‌های زندان یک ایستگاه پلیس در ونزوئلا، در شهر مرکزی «والنسیا» ۶۸ نفر  کشته شدند. 

پلیس خانواده‌های زندانیانی را که بیرون ایستگاه پلیس در انتظار خبری از عزیزان‌شان بودند با گاز اشک‌آور متفرق کرد و تا شامگاه چهارشنبه از دادن خبرهای بیشتر در این مورد خودداری کرد. 

«تارک ویلیام ساب» دادستان کل ونزوئلا، گفت: «دفتر دادستانی کشور قول می‌دهد که درباره این آتش‌سوزی تحقیقات موشکافانه‌تری را انجام دهد تا بی‌درنگ آشکار شود که در این رویداد دردناک چه پیش آمده و چرا ده‌ها خانواده ونزوئلایی عزادار شده‌اند.»

زندان‌های ونزوئلا بسیار پرازدحام و همچنین مملو از سلاح و مواد مخدر هستند و به همین خاطر در سراسر جهان مشهور هستند. شورش در این زندان‌ها و مرگ ده‌ها نفر رویدادی نادر نیست.

«خسوس سانتاندر»، از مقام‌های محلی ونزوئلا گفت که دولت محلی «کارابوبو» پس از واقعه شهر والنسیا اعلام عزای عمومی کرده است.

سانتاندر گفت: «پزشکان قانونی در حال تعین تعداد کشته‌ها هستند.»

به گفته او، یک مامور پلیس از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و آتش‌نشانان توانسته‌اند شعله‌های آتش را مهار کنند. 

دهه‌هاست که آشوب و هرج‌ومرج در بسیاری از زندان‌های ونزوئلا حکم‌فرماست. زندانیان اغلب به سلاح‌های خودکار و نارنجک دسترسی دارند و همین امر سبب می‌شود زندان‌بانان قدرتی در برابر آنان نداشته باشند. 

«اومبرتو پرادو»، فعال حقوق زندان‌های محلی، گفت: «در سیاه‌چاله‌های این زندان افرادی وجود دارند... و مقام‌های زندان از وجود چنین افرادی بی‌خبرند، چراکه جرات ورود به آن را ندارند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز