خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

ضرورت ساخت بنای یادمان میرکمبر و مفاخر سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۸۴

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: ساخت بنای یادمان میر کمبر و مفاخر سیستان و بلوچستان یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد نعیم امینی فرد، در اولین همایش میرکمبر در شهربنت که با حضور محققین ،مدعوین و گروه کثیری برگزار شد، گفت: سال جاری از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و باید به شعار امسال توجه ویژه شود.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر، به یکپارچگی و پیوستگی فرهنگ سیستان و بلوچستان با فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و آنان را مرزداران مرزهای هویتی فرهنگی و سرزمینی ایران دانسته و تاریخ ایران را نشات گرفته از دلاوری های دلیرمردان سیستانی و بلوچ دانست و جوانترین شهید دفاع مقدس را متعلق به این استان خواند.

وی افزود: رشادت میرکمبر در دفاع از نوامیس جامعه و سخنان مادر گرامی آن شهید قابل تقدیر است و متفکران و فعالین فرهنگی متعهد، میرکمبرهای امروز جامعه هستند.

 امینی فرد، پیگیری خود مبنی بر ساخت بنای یادمان میرکمبر و سایر مفاخر استان را مورد تاکید قرار داد و این اقدام را گامی ارزنده در جهت خودباوری فرهنگی جامعه قلمداد کرد.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر از محققین و علاقمندان دعوت کرد که در تبین رشادت های اقوام بلوچ وسیستانی بیش از پیش تلاش کنند.

امینی فرد در پایان بزرگترین چالش و شاید ابر چالش استان را مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری خواندند و ابراز امیدواری کردند با تعامل دولت و مجلس بخشی از این مشکلات کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز