خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در دیدار نوروزی با کارکنان:

پتانسیل تولید انرژی بادی در گیلان بیش از 32 برابر ظرفیت فعلی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۶۵۶

مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت: در استان گیلان بیش از 32 برابر ظرفیت منصوبه فعلی انرژی بادی، پتانسیل تولید انرژی بادی وجود دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، همزمان با  فرا رسیدن نوروز باستانی و شروع فصل بهار، در اولین روز کاری سال 97، سال حمایت از کالای ایرانی، مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با کارکنان شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان دیدار کرد.

در این دیدار نوروزی  بلبل آبادی ضمن تبریک سال نو و بهار طبیعت، با اشاره به نام گذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری  و با اشاره به رویکرد  دنیا در استفاده از انرژی  های  پاک و تجدیدپذیر  بیان داشت: استان گیلان از موهبت الهی و موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار بوده و با توجه به پتانسیل های خوبی که در استان گیلان از لحاظ انرژی  بادی ، آبی و انرژی  خورشیدی  به عنوان  انرژی پاک و تجدیدپذیر وجود دارد، حسب  وظیفه  باید با برنامه ریزی امکان  استفاده از پتانسیل  انرژی های مختلف را با توجه  به توان مالی  فراهم  کنیم .

 مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به پتانسیل 3000 مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر این استان اشاره کرد و گفت: بیش از3000 مگاوات پتانسیل انرژی بادی در منجیل و مناطق اطراف آن در سطح استان گیلان وجود دارد، این در حالی است که ظرفیت منصوبه فعلی در بخش انرژی بادی 92/4 مگاوات است. به عبارتی در استان گیلان بیش از 32 برابر ظرفیت منصوبه فعلی انرژی بادی، پتانسیل تولید انرژی بادی وجود دارد. که در این زمینه چنانچه شرایط به گونه ای رقم بخورد که جذابیت لازم برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم شود ، از بابت وجود پتانسیل انرژی بادی در استان گیلان شرایط بسیار مطلوبی وجود دارد و آینده ای بسیار روشن در استان گیلان در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز