خبرگزاری کار ایران

حمایت جوادی از طرح داستان‌خوانی به‌جای تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۹۱۲

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح جایگزینی داستان‌خوانی دانش‌آموزان در تعطیلات نوروزی به‌جای تکالیف پیک نوروزی حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، محسن جوادی با استقبال از طرح وزارت آموزش و پرورش برای جایگزینی داستان‌خوانی با تکالیف پیک نوروزی گفت: این تصمیم منجر به ارتباط بیشتر دانش‌آموزان و کتاب ‎خواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مساله که سالهاست تکالیفی مانند پیک نوروزی کارکرد و اثرگذاری خود را از دست داده‌اند‌، گفت: آموزش از طریق داستان، جزو پیشرفته‌ترین روش آموزشی دنیاست. هر داستان تجربه یک زندگی است و داستان‌خوانی، تجربه زندگی دانش‌آموزان را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: بهترین دوران برای وارد کردن کتابخوانی به سبک زندگی، دوران کودکی است و تصمیم آموزش و پرورش برای جایگزینی داستان با تکالیف پیک نوروزی، آینده کتابخوانی را عوض می‌کند.

جوادی با دعوت از نهاد کتابخانه‌های عمومی و ناشران برای همراهی با این طرح گفت: معاونت امور فرهنگی برای حمایت از این طرح از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و برای ارسال کتاب به مناطق محروم که دانش‌آموزان دسترسی آسان به کتاب ندارند، با آموزش و پرورش همکاری می‌کند.

در همین راستا معاون امور فرهنگی به مهدی قزلی؛ مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ماموریت داد برای حمایت از این طرح به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آموزش و پرورش مذاکره نماید.

بر اساس این گزارش، روز شنبه (۱۹ اسفندماه) نخستین جلسه مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

چندی پیش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، در نوروز ۹۷ طرح «عید و داستان: داستان‌خوانی؛ داستان‌گویی؛ داستان‌نویسی» جایگزین پیک نوروزی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز