خبرگزاری کار ایران

احتمال انصراف اسرائیل از کسب کرسی در شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۶۰

روزنامه اسرائیل الیوم از احتمال انصراف اسرائیل از رقابت کسب کرسی موقت شورای امنیت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، روزنامه «اسرائیل الیوم» می‌نویسد که انتظار می‌رود به دلیل احتمال ضعیف پیروزی، اسرائیل از رقابت دستیابی به یک کرسی در شورای امنیت انصراف دهد.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی هم‌اکنون دو کشور شامل آلمان و بلژیک به همراه اسرائیل برای کسب کرسی موقت در شورای امنیت سازمان ملل با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: تلاش‌های دیپلماتیک اسرائیل و درخواست از دیگر رقبا برای عقب‌نشینی با پاسخ منفی مواجه شده است.

به نوشته اسرائیل الیوم هر کشوری برای کسب یک کرسی در شورای امنیت به یک سوم آراء اعضای سازمان ملل نیازمند است و به دلیل تعداد بالای کشورهای مسلمان و حمایت از فلسطین، تل آویو از این رای برخوردار نیست.

در ادامه این گزارش آمده است که اسرائیل تاکنون عقب‌نشینی خود را از این رقابت اعلام نکرده است اما وزارت خارجه اسرائیل بر این باور است که بهترین اقدام عقب‌نشینی تل‌آویو از این رقابت است چرا که فرصت پیروزی بسیار اندک است.

شورای امنیت سازمان ملل دارای پنج عضو دائم و ۱۰ عضو انتخابی است. اعضای دائم شورای امنیت شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس دارای حق وتو هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز