خبرگزاری کار ایران

عصر امروز برگزار می‌شود؛

کنسرت ترانه‌های دیروز «گیلان آنسامبل ما» در تماشاخانه هامون رشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۰۰۴

​ کنسرت ترانه‌های دیروز گیلان آنسامبل ما با تنظیم و رهبری مهرداد فقیری عصر امروز در تماشاخانه هامون رشت برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  مهرداد فقیری رهبر کنسرت ترانه های دیروز گیلان آنسامبل ما، با اشاره به برگزاری این کنسرت ابراز داشت: هسته ی اصلی ارکستر ما از مهرماه ۱۳۹۰در اجرایی تحت عنوان «ترانه های دیروز» با هدف بزرگداشت مقام عاشورپور شکل گرفت و هدف برگزاری نکوداشتی جهت اکرام مقام آهنگساز شهیر گیلانی استاد غلامرضا امانی از همان زمان آغازگر راه این ارکستر شد. وی در ادامه گفت: تمرینات رسمی این ارکستر از مهرماه ۱۳۹۳ با تنظیم و رهبری مهرداد فقیری آغاز گردید و ارکستر ما برای اولین بار در اردیبهشت ۱۳۹۵ در رشت و بعد از آن در شهرستان رودسر به روی صحنه رفت.

مهرداد فقیری در ادامه گفت: از ابتدا بنا را بر این گذاردیم که کوشش پیشینیان این سرزمین را پاس بداریم و عنوان «ترانه های دیروز» برایمان یاد آور عشق وصمیمیت و البته مشقتهای آغازین راه «ما» بوده، هر چند که این سختیها کم وبیش کماکان نیز وجود دارند اما از عشقمان نسبت به فرهنگ دیرینه ذره ای نکاسته و نمی کاهد.

رهبر کنسرت ترانه های دیروز گیلان آنسامبل ما در ادامه افزود: زیبایی و سادگی و دلچسبی ترانه های گذشته گیلان آن هم با آهنگسازی بزرگانی مانند جهانگیر سرتیپ پور،مجید وفادار،دیوان بیگی،میرنقیبی،داداش زاده،ضیا مختاری و..احمد عاشورپور ما را برسر ذوق آورد تا در آن سالها گرد هم آییم و همدل شویم و شاید این شد که «ما» شدیم.

فقیری خاطرنشان کرد: اکنون پس از ۷_۶ سال آن هم در یکصد سالگی استاد احمد عاشور پور بر آن شدیم تا با اجرایی تازه و جذاب تر از قبل ضمن یادآوری نغمات شیرین گذشته و اصالت بی ریای آن دوران اجرایی داشته باشیم متناسب با زیباشناسی حال حاضر و  بدین منظور قطعاتی معروف و محبوب و گاها کمتر شنیده شده را انتخاب کردیم و سعی بر آن داشتیم ضمن حفظ اصالت کار، رنگ آمیزی غنی تر ومتناسب با سلیقه امروز بوجود آوریم و امید اینکه مورد توجه مردم مهربان و دوستدار هنر سرزمینمان قرار گیرد.

این کنسرت عصر امروز ساعت ۲۰ در تماشاخانه هامون رشت برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز