خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با ایلنا:

استیضاح وزیر کار در آستانه تعیین مزد به‌صلاح کارگران نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۴۱

دبیر خانه کارگر قزوین می‌گوید: طرح استیضاح وزیر کار در آستانه تعیین مزد به صلا ح کارگران نیست و مطرح کردن این موضوع به ۱۱ میلیون کارگر منتظرآسیب جدی وارد می‌کند.

عیدعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح علی ربیعی گفت: کارنامه علی ربیعی در وزارت کار علیرغم محدودیت‌های اقتصادی قابل قبول است و گروهی از نمایندگانی که دغدغه حقوق کارگران و بازنشستگان را دارند؛ در آستانه تعیین مزد نباید اجازه می‌دادند موضوع استیضاح وزیر کار در مجلس مطرح شود.

وی افزود: این استیضاح، یک استیضاح سیاسی است و کسانی که امروز به نام کارگر قصد استیضاح وزیر کار را دارند، باید به خوبی سرمنشاء وخامت کارگران را بدانند.

این فعال کارگری با بیان اینکه سرمنشاء همه مشکلات موجود در حوزه اشتغال و امنیت معاش کارگران به مجلس بازمی‌گردد، اظهار داشت: تصویب بند (ز) تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ نمونه‌ای از یک تخلف آشکار است که اخیرا نمایندگان مجلس بر کارگران و بازنشستگان تحمیل کردند.

به گفته وی، وقتی نمایندگان مصوبه‌ای خلاف قانون و شرع تصویب می‌کنند، شورای نگهبان موظف به رد آن است.

او با بیان اینکه باید طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان ملت را مورد برسی قرار داد، افزود: باید یک ساز و کار نظارتی در مجلس تعریف شود که اگر کسی در مقام نمایندگی کوتاهی یا سوءاستفاده کرد، بتوان او را مؤاخذه کرد. یا اگر نماینده‌ای به دلایل شخصی خواست وزیری را زیر سوال ببرد، بتوان مانع او شد.

به گفته این نماینده کارگری، نظارت بر امور نمایندگان بدان معناست که در صورت تشخیص تخلف در عملکرد نماینده مجلس، بتوان او را از مجلس اخراج کرد.

وی افزود: طرح استیضاح وزیر کار درحالی صورت می‌گیرد که برخی از نمایندگانی که دغدغه حقوق کارگران و بازنشستگان را دارند، خودشان هیچگاه نتوانسته‌اند برادری‌شان را در قبال کارگرانی که به آنها رای داده‌اند، ثابت کرده و از حقوق آنها دفاع کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان گفت: یکی دیگر از تخلفات نمایندگان مجلس؛ طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان منحای مقامات بود که تیر ماه سال جاری تصویب شد. اگر نمایندگان مجلس قانونی را مصوب می‌کنند، این قانون باید در مورد همه اقشار جامعه اجرا شود.

 او افزود: موضوع طرح اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان ارتباطی با بازنشستگان حداقل‌بگیر نخواهد داشت و تنها این برخی مقامات حداکثربگیر هستند که در عین واحد چندین شغل و عنوان دارند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: جامعه کارگری کشور بسیار خرسند است که در طول چند سال گذشته، ربیعی مناسبات فعالان جامعه کار و تولید کشور را به یک آرامش نسبی رسانده است بنابراین نمایندگان مجلس لطف کنند این آرامش را از کارگران در آستانه تعیین مزد سلب نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز