خبرگزاری کار ایران

هادی حسینی مطرح کرد:

لزوم گسترش تبادلات فرهنگی بین کردستان ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۲۸

معاون‌حقوقی امورمجلس و استان‌های وزارت ارشاد برقراری ارتباط با اقلیم کردستان عراق را در توسعه تبادلات فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی مفید به فایده تلقی کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، هادی‌حسینی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان در سنندج، با اشاره به علم‌اندوزی و دانش‌اندوزی از طریق کتاب‌خوانی اظهار داشت: دانش‌اندوزی از این طریق یکی از راه‌های مؤثر در این مسیر است و شروع کشف بشر در موضوع کتابت از خط آغاز شده است و یکی از روش‌های مهم در آموزش است.

وی دستیابی به سعادت را در گرو مطالعه کتاب دانست و گفت: چنانچه خوانش کتاب از دوران طفولیت آغاز شود، توفیقات روز افزونی در حیات بشر حاصل می شود.

حسینی عنوان کرد: برگزاری این نمایشگاه در راستای تفاهم نامه های فرهنگی صورت گرفته با مسئولان وزارت فرهنگ حکومت اقلیم کردستان عراق و جهت تعامل و همکاری بیشتر کردستان ایران با اقلیم کردستان عراق است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت ارشاد افزود: کردستان ایران و کردستان عراق دارای مشترکات زیادی در زمینه های مختلفی هستند که مشترکات فرهنگی و نزدیک به هم، نمونه این مهم است که توجه به توسعه و ارتقاء آن ضروریست.

حسینی برقراری ارتباط با اقلیم کردستان عراق را در توسعه تبادلات فرهنگی بویژه کتاب و کتابخوانی مفید به فایده تلقی کرد و گفت: از این جهت با بهره گیری از ظرفیت و مشترکات فرهنگی و قومی دو طرف می توان به اهداف متعالی در این حوزه نائل شویم.

وی در پایان نقش کردستان را در پاسداری از تمامیت ارضی مهم برشمرد و گفت: مردم این دیار همواره بواسطه مرزبانی و مجاهدت های فراوان موجب سربلندی کشور در برابر هجوم دشمن شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز