خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

خدمات سازمان تامین اجتماعی براساس عدالت اجتماعی پایه‌ریزی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۴۴

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) گفت: سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای خود دارد و در حال حاضر 42 میلیون نفر تحت پوشش این سازمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدتقی نوربخش در دومین روز از اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری با بیان اینکه 10 میلیون کارگر بیمه‌شده تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: خدمات سازمان تامین اجتماعی براساس ارزش‌های انقلاب و عدالت اجتماعی پایه‌ریزی شده‌اند و به صورت سه‌جانبه کارگر، کارفرما و دولت در آن مشارکت می‌کنند. بر این اساس هفت درصد از حق بیمه را کارگران، سه درصد را دولت و الباقی را کارفرما می‌پردازد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: 400 مرکز درمانی خدمات سازمان تامین اجتماعی را به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنند و هیچ گونه هزینه‌ای هم از آنها دریافت نمی‌کنند. همچنین 40 هزار مرکز طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی وجود دارند که بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در ازای دریافت خدمات از آنها 10 درصد فرانشیز می‌پردازند.

نوربخش افزود: هم‌اکنون پنج میلیون و 300 هزار مستمری‌بگیر در سازمان تامین اجتماعی ایران وجود دارد و نرخ جایگزینی مستمری در آن بین 100 تا 110 درصد است. سازمان تامین اجتماعی 17 مزیت بیمه‌ای را ارائه می‌کند. این مزیت‌ها شامل بیمه بیکاری، غرامت مزد، درمان و کمک‌ هزینه‌های ازدواج می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نایب رئیس سازمان بین‌المللی تامین اجتماعی (ISSA) است. البته باید بگویم که بازنشستگان هم مشکلات خود را دارند اما با تلاش‌هایی که جوامع کارگری باید انجام دهند، وضعیت آنها مناسب می‌شود. در ایران، دولت باید سهم سه درصدی بابت مشارکت در سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

نوربخش در ادامه با اشاره به تحریم‌های دارویی کشورهای دیگر علیه ایران گفت: تحریم‌هایی که اعمال شد مشکلاتی را در ارائه خدمات درمانی برای سازمان‌های بیمه‌گر ایجاد کرد. با این حال در ایران، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها پیگیری شد. یعنی سیاستی که علاوه بر نگاه به درون مبتنی بر اقتصاد برون‌زاست لذا جامعه کارگری باید با درک عمیق نسبت به این مسائل مذائق اقتصاد غیرمتکی به نیروهای امپریالیستی را درک کند. البته روزبه‌روز با سیاست‌هایی که در عرصه دیپلماسی بین‌المللی اتخاذ شده است، شاهد رفع مشکلات خواهیم بود و فضای کسب و کار در ایران رو به بهبود است. وضعیت جامعه کارگری هم در حال ارتقاست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان از زحمات دبیرکل خانه کارگر تشکر و تاکید کرد که هم‌اندیشی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری بر سر موفقیت روزافزون را برای اعضای آن فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز