خبرگزاری کار ایران

اسلام‌خان از کشور بنگلادش:

برای ایجاد انسجام و حمایت از حقوق کارگران بنگلادش باید از اتحادیه کارگری کمک گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۴۳۶

نماینده کارگران بنگلادش گفت: کشورهای دیگر در بنگلادش سرمایه‌گذاری کرده و ما را استثمار می‌کنند. از طرف دیگر در بین طبقات مختلف بنگلادش نفاق داریم و عقایدشان مختلف است چون اتحادی بین آنها نیست و ذهنیت منسجم برای مبارزه خوب وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر اسلام‌خان (نماینده کارگران از کشور بنگلادش) در دومین روز از اجلاس هیات مدیره فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU) با تاکید بر اینکه باید قوانین و مقررات جاری کشورش در راستای تامین حقوق کارگران اصلاح شود، گفت:‌ اصلاحیه‌هایی در سال‌های 2007 و 2015 در قوانین ایجاد شد اما کفایت نمی‌کرد و منافع کارگران را در بنگلادش تامین نمی‌کرد.

وی با اظهار اینکه در این زمینه باید بیشتر تلاش شود، افزود: باید به عنوان اتحادیه کارگران به کارگران بنگلادش کمک کنیم و روحیه بدهیم تا بتوانیم منافع آنها را تامین کنیم. به خصوص برای قشر کارگری بنگلادش که کمترین دستمزد را می‌گیرند و بیشتر از 12 ساعت در روز کار می‌کنند و کارفرمایان نیز به تعهدات خود در قبال آنها عمل نمی‌کنند.

نماینده کارگران بنگلادش در عین حال تاکید کرد: باید به وضعیت کارگران بنگلادش توجه داشته باشیم و در این راستا رهبران کارگری باید بیشتر فعالیت نشان دهند تا بتوانند کارگران را در این کشور حمایت کنند.

اسلام‌خان با بیان اینکه 90 درصد از صنایع در بنگلادش خصوصی است، تصریح کرد: باید در این شرایط از بخش کارگری حمایت کنیم که در این راستا در دوره فعالیت اتحادیه کارگری بنگلادش فعالیت‌های عمده‌ای داشته‌ایم تا بتوانیم فقر را در راستای حمایت از طبقه کارگر کم کنیم.

وی با اظهار اینکه ما در حقیقت اهداف بسیار مهمی داریم که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم، گفت: کشورهای دیگر در بنگلادش سرمایه‌گذاری کرده و ما را استثمار می‌کنند. از طرف دیگر در بین طبقات مختلف بنگلادش نفاق داریم و عقایدشان مختلف است چون اتحادی بین آنها نیست و ذهنیت منسجم برای مبارزه خوب وجود ندارد.

دکتر اسلام‌خان در ادامه تاکید کرد: برای ایجاد انسجام در بنگلادش و همسو کردن مردم برای حمایت و تقاضای تامین حقوق کارگران باید از اتحادیه‌های کارگری کمک بگیریم.

وی با اشاره به وجود شرکت‌های چندملیتی موجود در بنگلادش اظهار کرد: بین این شرکت‌های چندملیتی رقابتی برای تضییع حقوق کارگران در بنگلادش وجود دارد و این شرایط زندگی کارگران کشور را ضعیف‌تر می‌کند.

نماینده کارگران کشور بنگلادش تاکید کرد: باید کارگران را بسیج کنیم و اهدافی برای خودمان داشته باشیم تا آنها که به کارگران ظلم می‌کنند را محکوم کنیم.

دکتر اسلام‌خان تصریح کرد: WFTU می‌تواند کمپینی را در برابر اینها در سطح جهان داشته باشد و مبارزات مسالمت‌آمیز را با متدهای جامعی برای انجام این مبارزات به کار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کانون‌هایی را زیر نظر اتحادیه‌های کارگری خود ایجاد کرد، افزود: به وسیله کانون‌های بین‌المللی در سطوح مختلف می‌توانیم اهداف خود را پیاده‌سازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز