خبرگزاری کار ایران

سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۹۹۷

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکی از رموز توفیق توسعه، نهادینه کردن حضور و ادامه فعالیت شرکت‌های بزرگ و توانمند اعم از ییمانکاری و مشاوره است.

به گزارش ایلنا حمیدرضا عدل در خصوص نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور اظهار داشت: در ابتدای سال ۱۳۹۶ با مصوبه مجلس شورای اسلامی، براساس ماده ۳۴ قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور، دولت موظف شد به منظور افزایش کارامدی و اثربخشی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رعایت قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اقداماتی را در خصوص سه موضوع مهم، تهیه سند نظام فنی و اجرایی کشور، استفاده از روش‌های اجرایی مناسب «مشارکت بخش عمومی - خصوصی» و سازوکار تامین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بزرگ و متوسط از طریق گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی به عمل آورد.

وی افزود: در همین راستا، آیین‌نامه اجرایی این ماده با مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تهیه و برای بررسی و تصویب، تقدیم هیات وزیران شده است که در حال بررسی است و سند مرتبط نیز توسط سازمان در دست تهیه است.

معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که باید از سوی سازمان در تهیه سند نظام فنی و اجرایی کشور مورد توجه قرار گیرد، توجه به ماندگاری و توانمندی شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمانکار خواهد بود. خوشبختانه از سال‌های گذشته سازمان روی این موضوعات متمرکز بوده و توجه خاصی را داشته است.

عدل عنوان کرد: یکی از رموز توفیق توسعه، نهادینه کردن حضور و ادامه فعالیت شرکت‌های بزرگ و توانمند اعم از ییمانکاری و مشاوره است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بخش خصوصی کشور در حوزه نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور از عوامل تاثیرگذار اصلی در عمران کشور به شمار می‌روند، سازمان برنامه و بودجه کشور از سال ۱۳۹۴ با برگزاری همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور از پیشگامان این نظام تقدیر به عمل می‌آورد.

‌ معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز قرار است سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور با معرفی شرکت‌های مشاور و پیمانکار در سه محور ماندگاری، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های عمرانی، همزمان با روز مهندس در پنجم اسفندماه ۱۳۹۶ به همت امور نظام فنی و اجرایی – معاونت فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز