خبرگزاری کار ایران

جلسه هماهنگی صرافی‌های بانکی برای راه‌اندازی سامانه ارزی

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۷۹۲

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از برگزاری جلسه هماهنگی صرافی های بانکی برای راه اندازی سامانه ارزی عصر امروز در ساختمان اصلی این بانک خبر داد و گفت: بازیگران اصلی بازار ارز به محیط الکترونیکی می روند.

به گزارش ایلنا از ایبنا؛ علی کریمی، درباره چگونگی فعالیت سامانه جدید ارزی که قرار است از امروز راه اندازی شود، اظهارداشت: با راه‌اندازی سامانه نیما مدیریت یکپارچه تامین ارز به روش غیربانکی‌ فعال می شود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با تامین ارز جهت واردات کالا به کشور دو روش عمده وجود دارد، گفت: در روش نخست که روش بانکی است توسط سامانه‌های موجود از جمله پرتال ارزی در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: در روش دوم که غیر بانکی است، عمدتا از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود و در این بخش سامانه نیما طراحی شده تا تامین ارز به صورت یکپارچه مدیریت شود.

وی ادامه داد: در این سامانه صرافی‌ها و واردکنندگان که روش تامین ارز آنها روش غیربانکی است دو بازیگر اصلی هستند که برای تسهیل و تسریع در تامین ارز و امکان استفاده از ارز در فضای رقابتی از کانال صرافی‌ها این سامانه طراحی شده است.

به گفته وی، در مراحل بعدی قرار است بازیگران دیگری از جمله صادرکنندگان غیرنفتی وارد  شوند تا بتوانند ارز را در سامانه عرضه کنند و به صورت یکپارچه تامین ارز انجام شود.

کریمی با بیان اینکه، با بهره گیری از این سامانه می‌توان از سفته بازی و دلالی در بازار ارز جلوگیری کرد، اظهارداشت: تمام بازیگران اصلی ارز بزودی  در یک محیط تمام الکترونیک اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی این سامانه در گام اول و طی امروز و فردا صرافی‌های منتخب بانکی با چگونگی بهره گیری از این سامانه آشنا می‌شوند و در مراحل بعدی سایر صرافان می‌توانند از این سامانه بهره گیری کنند.

کریمی گفت: بر همین اساس برای صرافی‌های منتخب بانکی عصر امروز جلسه‌ای در بانک مرکزی برای آشنایی با این سامانه برگزار می شود.

به گفته کریمی، بازیگران غیر بانکی می‌توانند با بهره‌گیری در این سامانه قیمت‌های پیشنهادی را ارایه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز