خبرگزاری کار ایران

آیت الله شفیعی:

هر اندازه برای کتاب زحمت بکشیم باز هم کم است

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۰۸۷

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هر اندازه برای کتاب زحمت بکشیم بازهم کم خواهد بود، گفت: اگر کتاب نبود این‌ همه زمزمه نبود و ارزش آن باعث جلب تفکرات به خود شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز، اظهار کرد: از نظر ما به عنوان معتقدان مذهبی و اسلامی، حتی لفظ کتاب یک لفظ مقدس و متبرک است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم لفظ کتاب به صورت متعدد نام برده شده است، افزود: خود کلمه کتاب و ماده کتب به معنای سواد نیز به وضوح در مکتب اسلام قید شده است.

آیت‌الله شفیعی با اشاره به اهمیت کتاب در توسعه فرهنگی، خاطر نشان کرد: شهید مطهری در برخی از تألیفات خود آورده است که این همه فرهنگ و تمدن و رفاه، ترقی و تعالی علم و دانش به واسطه کتاب است.

وی اضافه کرد: باید همیشه مدیون کتاب و مجموعه‌های مرتبط با آن باشیم، کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و هرگز تاریخ مصرف ندارد؛ بنابراین باید نسبت به امر کتاب‌خوانی اهتمام ویژه داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر اندازه برای کتاب زحمت بکشیم باز هم کم است، تصریح کرد: اگر کتاب نبود این‌ همه زمزمه نبود و ارزش آن باعث جلب تفکرات به خود شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ایران کتاب ‌های موجود به حصر و حد نمی‌ آید، اذعان داشت: صدها هزار کتاب مرور و آنها را دارم؛ هیچ کتابی از کتاب دیگر مستغنی نبوده است.

آیت‌الله شفیعی با تاکید بر ضرورت قدر دانست کتاب، ادامه داد: مردم باید به کتابخانه‌ های خانگی توجه داشته باشند و میزان مطالعه و کتابخوانی خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز