خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری خوزستان مطرح کرد:

افزایش سرانه مطالعه، کاهش مشکلات اجتماعی را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۰۸۰

معاون سیاسی- اجتماعی استانداری خوزستان، اظهار کرد: افزایش هر یک دقیقه سرانه مطالعه باعث کاهش مشکلات عدیده در تمامی زمینه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز، اظهار کرد: مطمئن هستم مجموعه‌ای که در حوزه فرهنگی استان مسئولیت پذیرفته اند؛ مثل نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره کل امور اجتماعی و مجموعه کسانی که به لحاظ تخصصی اهلیت امور فرهنگی را دارند حرکت‌های جدید و خوبی را برای ما خواهند داشت.

وی افزود: یکی از افتخارات مهم ما این است که انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی می‌دانیم، حتی رهبران ما و مقام معظم رهبری قبل از این که رهبر سیاسی باشند به عنوان رهبر دینی و اهل علم شناخته می‌شوند.

حسین زاده با اشاره به این که در حال حاضر در کشور بیش از چهار میلیون دانشجو مشغول به تحصیل داریم، گفت: با انقلابی با چنین سابقه فرهنگی و شاخص‌هایی که در حوزه‌های دیگر وجود دارد متأسفانه شاخص‌های دیگر فرهنگی پائین است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با انتقاد از این که تیراژ فعلی کتاب‌ها بیش از یک هزار نسخه نیست و اینها درد غیرقابل تحمل است، گفت: با وجود این سابقه درخشان فرهنگی و هنری در کشور چرا باید میانگین مطالعه در کشور این‌قدر پائین باشد.

حسین زاده با یادآوری این که افزایش هر یک دقیقه سرانه مطالعه باعث کاهش مشکلات عدیده در تمامی زمینه‌ها می‌شود، بیان کرد: در این شرایطی که مشکلات اقتصادی همه حوزه‌ها را آزار می‌دهد، این رکود اقتصادی و کمبود اعتباری اهالی فرهنگ را بیشتر آزار داده و متولیان امر فرهنگ و ارشاد باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز