خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارکنان تعدیل شده موسسه ثامن‌الحجج دو ساله شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۶۲

با گذشت دو سال از تعدیل ۲۷۰۰ نفر از کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج در سراسر کشور، هنوز این کارگران معطل یافتن راهی برای بازگشت به کار و تامین معاش خانواده‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت دو سال از تعدیل ۲۷۰۰ نفر از کارکنان موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج در سراسر کشور، هنوز این کارگران معطل یافتن راهی برای بازگشت به کار و تامین معاش خانواده‌های خود هستند.

شماری از کارکنان تعدیل شده موسسه ثامن الحجج در تماس با ایلنا یادآور شدند: پیش از اخراج به اتفاق ۲۷۰۰ همکار دیگر در موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج مشغول کار بودیم اما در ‌‌نهایت از دی ماه سال ۹۴ به دلایل متوقف شدن فعالیت این موسسه مالی ازسوی شورای ‌عالی پول اعتبار، بانک مرکزی و قوه قضائیه تعدیل شده‌ایم و از آن زمان تاکنون برای یافتن شغل جایگزین سرگردان هستیم.

آن‌ها با یادآوری اینکه در نتیجه تحولاتی که بعد از انحلال محل کارشان به وجود آمد، مسئولیت این موسسه به بانک پارسیان سپرده و قرار شد این بانک از میان آن‌ها تعداد ۱۵۰۰ نفر را به وسیله آزمون استخدامی جذب نماید، گفتند: با وجود آنکه ماه‌هاست آزمون یاد شده برگزار شده اما هنوز به جز اشتغال به کار  تعداد ۲۱۵ نفر از همکارانمان آنهم به صورت قرارداد موقت سه ماهه در تهران، اتفاق تازه‌ای نیفتاده است.

به گفته آنان، با وجود آنکه از آن تاریخ تاکنون کارکنان بیکار شده پی‌گیر مطالبات معوقه و بازگشت به کار خود هستند، اما تعداد زیادی از آنان موفق به دریافت سنوات خدمت نشده و همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

طبق اظهارات کارگران بیکار شده این موسسه مالی اعتباری، هرکدام از همکاران بیکار شده، دستکم ۸ میلیون و حداکثر ۳۰ میلیون تومان بابت سنوات پایان کار خود طلب دارند. این درحالی‌ست که تعدادی از پرسنل که موفق به دریافت سنوات خود شده‌اند از میزان حداقلی آن رضایت ندارند.

این پرسنل همچنین مدعی شدند یکی از چند شرط اشتغال به کار در بانک پارسیان تسویه حساب کامل با موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج اعلام شده است. بنابراین همکارانی که از طریق آزمون جذب بانک پارسیان می‌شوند، جدااز آنکه بایستی سنوات دوران خدمت خود را به موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج ببخشند، تسهیلات بانکی که ضمن خدمت از موسسه دریافت کرده‌اند را باید یکجا پرداخت کنند.

پرسنل تعدیل شده باقیمانده در خصوص وعده‌هایی که به آن‌ها در خصوص بازگشت به کار داده شده، گفتند: در ماه‌های گذشته از سوی مسئولان بالادستی و تعدادی از نمایندگان مجلس به آن‌ها گفته شد که باتوجه به وضعیت بوجود آمده، آن‌ها را به موسسات و بانک‌هایی که به صورت خصوصی و دولتی فعالیت دارند، بازمی‌گردانند اما تاکنون با وجود پیگیری‌های آن‌ها و تجمع در مقابل نهادهای مختلف، این وعده‌ها به جز برای عده‌ای کمی، محقق نشده است.

کارکنان موسسه ثامن الحجج در خاتمه می‌گویند: همچنین در این مدت دو ساله آنان برای تامین معاش خود و خانواده‌هایشان نتوانسته‌اند شغل جدید پیدا کنند و در این زمینه نیز رسیدگی از سوی مسئولان نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز