خبرگزاری کار ایران

جزئیات حمله به هتل اینترکنتیننتال کابل از زبان شاهدان عینی

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۲۰

مدیرهتل اینترکنتیننتال کابل می‌گوید که مهاجمان از آشپزخانه وارد بخش اصلی هتل شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «احمد حارس» مدیر هتل «اینترکنتیننتل» کابل که توانست در حمله شب گذشته چهار مهاجم مسلح به این هتل فرار کرده و جان سالم به در ببرد، جزئیاتی از نحوه وقوع این حادثه را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

وی در این‌باره گفت: «افراد مسلح از طریق آشپزخانه وارد بخش اصلی هتل شدند و افراد حاضر در هتل نیز تلاش کردند در میان شلیک گسترده گلوله از هتل خارج شوند.»

شب گذشته چهار مهاجم مسلح با حمله به هتل «اینترکنتیننتال» کابل و به رگبار بستن افراد حاضر در این هتل عده‌ای را به گروگان گرفتند. درگیری‌ها تا صبح امروز –یکشنبه- همچنان میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی افغانستان در جریان است.

طبق اعلام «نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان، شماری در این حمله کشته و حداقل ۶ نفر نیز زخمی شدند.

این حمله چند روز پس از آن صورت گرفت که  سفارت آمریکا نسبت به حمله به هتل‌ها در کابل هشدار داده بود.

مقام‌ها تاکنون جزئیات دقیقی از قربانیان این حادثه عنوان نکرد‌اند. هیچ گروه یا شخصی نیز تاکنون مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته‌اند.

به گفته مقام‌های امنیتی ۲ نفر از مهاجمان در درگیری با نیروهای امنیتی افغانستان طی شب گذشته تاکنون کشته شده‌اند و درگیری در طبقات هتل در جریان است.

یک شاهد عینی این حمله که خواست نامش فاش نشود، گفت که مهاجمان برخی از کارکنان و مهمانان هتل را به گروگان گرفته‌اند و برخی از گروگان‌ها شهروندان خارجی هستند. هنوز مشخص نیست شهروندان کدام کشورها در میان گروگان‌ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز