خبرگزاری کار ایران

پنتاگون خواستار کاهش تنش‌ها در مرز سوریه و ترکیه شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۲۹

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با آماده‌شدن ترکیه برای عملیات نظامی علیه کُردها در سوریه، از تمامی طرف‌ها خواست آرامش خود را حفظ کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، در میانه آماده‌شدن ترکیه برای آغاز عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، وزارت دفاع آمریکا تمامی طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد و اظهار داشت که نگرانی ترکیه در قبال «حزب کارگران کردستان» را درک می‌کند.

«ادریان رانکین- گالوی» سخنگوی پنتاگون، روز گذشته اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش، عملیات نظامی در شهر «عفرین» را آغاز نمی‌کند.

 عفرین واقع در ریف شمالی حلب تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» قرار دارد.

گالوی تأکید کرد که ایالات متحده با جدیت با هم‌پیمانانش در ناتو از جمله ترکیه همکاری می‌کند.

وی درخصوص حمایت پنتاگون از «یگان‌های مدافع خلق» به‌عنوان پیکره اصلی «نیروهای دموکراتیک سوریه»، تصریح کرد که واشنگتن این نیروها را شریکی ضروری در چارچوب عملیات بر ضد داعش در سوریه می‌داند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت: «ما نگرانی ترکیه در قبال تحرکات حزب کارگران کردستان را درک می‌کنیم. ایالات متحده نیز این گروه را تروریستی می‌داند و هیچ حمایتی از آن نمی‌کند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترکیه همچنان حضور نظامی خود در استان مرزی «هاتای» در مجاور شهر عفرین سوریه را تقویت می‌کند و روز گذشته نیز یک مجموعه دیگر از تجهیزات نظامی خود را به این منطقه اعزام کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز