خبرگزاری کار ایران

سید رضا افتخاری:

خسوس در تیم ملی فوتسال می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۸۰

خسوس بر اساس قرارداد خود از مرخصی استفاده کرده و پس از بازگشتش از مادرید، تمرینات تیم ملی آغاز می شود. او به عنوان سرمربی در کنار تیم ملی می‌ماند

سرپرست کمیته فوتسال در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال بزرگسالان، امید، حضور خسوس در ایران و برنامه‌های پیش روی فوتسال صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا افتخاری درخصوص تیم ملی امید گفت: تیم ملی امید ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی آماده می‌کند باید اردوها و بازی‌های مختلفی را پشت سر بگذارد. این تیم دو بازی با تیم ملی امید روسیه داشت که بنا به دلایلی بازی خود را واگذار کرد. ابتدا حیدریان بود که به دلیل مشکل نتوانست تیم ملی را در روسیه همراهی کند. دوم اینکه متاسفانه برخی از بازیکنان به دلیل مصدومیتی که داشتند عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته بودند و متاسفانه به دلیل پنهان کاری مصدومیت خود از مربی در بازی شرکت می‌کردند و در نهایت عملکرد خوبی را نداشتند. قصد داریم تا با فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی‌های مدون این تیم را به شرایط ایده آل نزدیک تر کرده و در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی پر قدرت ظاهر شویم.

عملکرد تیم ملی بزرگسالان خوب بود

سرپرست کمیته فوتسال در ادامه بیان کرد: معتقدم تیم ملی فوتسال نتیجه خوبی را مقابل روسیه کسب کرد. در واقع تیم ملی ایران در این مسابقات به شرایط آرمانی نزدیک‌تر شد و البته متاسفانه بازیکنان ایران به دلیل مسافت طولانی راه نتواستند حتی یک جلسه تمرین داشته باشند و بلافاصله بعد از رسیدن به تیومه مقابل تیم روسیه قرار گرفتند اما با توجه به اینکه بازیکنان ما مسابقات لیگ را پشت سر گذاشته بودند، عملکرد خوبی را در دو دیدار مقابل روسیه به جای گذاشتند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای خوبی که این تورنمنت برای تیم ملی فوتسال داشت، حضور بازیکنان جدید در تیم ملی بود که تاکنون دعوت نشده بودند و در این تورنمنت بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. معتقدم نتایجی که در این تورنمنت به دست آمد ماحصل برگزاری لیگ منظمی بود که در ایران داشتیم. ضمن اینکه در هفته‌های پایانی لیگ برتر مسابقات بسیار پرقدرت و در سطح بالا برگزار شد و من در مجموع از عملکردشان راضی هستم.

مشکلات تیم ملی بیرون از زمین است

سرپرست تیم ملی فوتسال معتقد است تیم ملی از لحاظ فنی مشکلی نداشته و برخی مشکلات خارج از زمین باعث می‌شود تا تیم درگیر حاشیه شود. وی در این باره گفت: باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم تا فوتسال ایران در مسیر رشد و ترقی قرار بگیرد. معتقدم با انجام کارهای فرهنگی برای بازیکنان و کادر فنی تیم‌های ملی می‌توانیم تا حدودی حواشی را از تیم ملی دور کنیم. باید فرهنگ سازی کنیم تا بازیکنان شخصیت جهانی شدن داشته باشند.

سرپرست کمیته فوتسال همچنین افزود: با توجه به استعداد، غیرت و تعصبی که در بازیکنان ایرانی دیده می‌شود این تیم شایستگی جهانی شدن را دارد و این امر مستلزم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی است. اگر بازیکنان تیم ملی خود را باور کنند حتی می‌توانند عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهند. مطلب دیگری که بسیار اهمیت دارد حاکم شدن نظم و انضباط در اردوهای تیم ملی است. این بدان معنا نیست که هیچ نظمی در تیم ملی وجود ندارد اما اگر ما بخواهیم کلاس جهانی شدن به تیم خود بدهیم، باید آموزش های لازم را از سرمربی گرفته تا بازیکن تیم ملی به اجرا بگذاریم. ما با برنامه ریزی صحیح و حرفه ای می توانیم به خواسته های خود برسیم. اگر قرار باشد در جمع 4 تیم برتر جهان قرار بگیریم یکسری مقررات و اصول را باید رعایت کنیم. بر همین اساس در اردوها و تورنمنتهایی که برگزار می شود باید به اعضای تیم آموزش های لازم را داد.

افتخاری افزود: در نشستی که با رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته فوتسال روسیه داشتم، آنها اعلام کردند که ایران جزء 4 تیم برتر جهان خواهد شد و با شناختی که از آنها کسب کردیم این مقام دور از دسترس نیست. در این نشست مشترک قرار شد تا ایران و روسیه با کمک یکدیگر برای رشد فوتسال هر دو کشور گام بردارند. همچنین معتقدم با برنامه ریزی هایی که خسوس انجام داده و اگر حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال باشد ما می توانیم نتایج بهتری در مسابقات جهانی کسب کنیم.

با هیاهو نمی‌توان قهرمانی را کسب کرد

سرپرست کمیته فوتسال گفت: باید توجه بیشتری به لیگ های فوتسال داشته باشیم.معتقدم سخت گیری باید از باشگاهها شروع شود و آموزش های لازم در باشگاهها به بازیکنان داده شود. متاسفانه تیم ها به خاطر مشکلات خود، امتیاز منفی به بازیکنان می دهند که این امر باعث می شود تا بازیکن شرایط لازم را در تیم ملی نداشته باشد. تیم ملی فراتر از لیگ است. رفتار مدیران باشگاهها بر عملکرد بازیکنان تاثیر گذار خواهد بود.اکنون فوتسال در دنیا علمی شده و معتقدم با جنجال و هیاهو نمی شود مدیریت کرد و قهرمان شد. با به روز بودن مربیان و شخصیت دادن به بازیکنان میتوان پشتوانه تیم ملی را تامین کرد.

در 3 تورنمنت بسیار خوب شرکت می‌کنیم

سرپرست فوتسال در ادامه از حضور تیم های ملی ایران در سه تورنمنت معتبر و در سطح بالا خبر داد و گفت: بازیهای آسیایی کره جنوبی، تورنمنت چین و مسابقات برزیل تدارک خوبی است تا تیم ملی برای جام جهانی سال 2016 آماده شود. ما تمام هدفمان این است که در جام جهانی حاضر شویم و عملکرد درخشانی داشته باشیم.

خسوس سرمربی تیم ملی فوتسال است

افتخاری در پایان گفت: خسوس بر اساس قرارداد خود از مرخصی استفاده کرده و پس از بازگشتش از مادرید، تمرینات تیم ملی آغاز می شود. او به عنوان سرمربی در کنار تیم ملی می‌ماند اما در رابطه با کادر مربیان باید منتظر بازگشت خسوس بود تا پس از مذاکره با وی و رئیس فدراسیون فوتبال، اسامی کادر فنی اعلام شود. در مجموع از عملکرد تیم اعزامی به روسیه راضی بودم و امیدوار هستم با حمایت مسئولان همچنان در مسیر رشد باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز