خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

وزارت نیرو بابت هدفمندی یارانه ها هیچ بدهی ندارد

کد خبر : ۵۷۴۶۲

با اجرای این قانون قیمتهای آب و برق افزایشی داشت که بخشی از آن بابت ضرر و زیان شرکتها و بخشی هم به صورت پرداخت مستقیم صورت می گیرد و این کار کاملا ساماندهی شده و در حال انجام است.

مجید نامجو در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر بدهکاری وزارت نیرو از بابت هدفمندی یارانه ها گفت: وزارت نیرو با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نه تنها بدهکار نیست بلکه طلبکار نیز می باشد.

به گزارش ایلنا،وزیر نیرو با شفاف خواندن روال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در حوزه های آب و برق، تصریح کرد: با اجرای این قانون قیمتهای آب و برق افزایشی داشت که بخشی از آن بابت ضرر و زیان شرکتها و بخشی هم به صورت پرداخت مستقیم صورت می گیرد و این کار کاملا ساماندهی شده و در حال انجام است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت نیرو بیش از 30 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که حاصل از پولهایی است که از دولت می گیرد و یا وامهای صندوق توسعه ملی و بانکهای خارجی است لذا بدهی هایی را رقم می زند که طبیعی هستند اما این بدهی ها ارتباطی با قانون هدفمندی یارانه ها ندارند و حاصل جریانات مالی این وزارتخانه است.

نامجو افزود: با استفاده از ظرفیتهای قانون بودجه توانسته ایم بخش اعظمی از بدهی ها و تعهداتمان به پیمانکاران را بپردازیم و توفیق خوبی در این خصوص داشتیم.

وزیر نیرو در خصوص افزایش قیمت آب و برق در سال آینده گفت: اگر فاز دوم هدفمندی یارانه ها اجرایی شود از این موضوع منتفع خواهیم شد اما اگر اجرایی نشود افزایشی نخواهیم داشت که با بودجه 3 ماهه به نظر می رسد این امکان فراهم نشود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز