خبرگزاری کار ایران

فعالیت سفارت لیبی در مصر به حالت تعلیق درآمد

کد خبر : ۵۷۴۵۹

سفارتخانه لیبی در بیانیه‌ای اعلام در پی اعتراض تعدادی از قبطی‌های مصری در برابر این سفارتخانه در «قاهره» پایتخت مصر که باعث جلوگیری از ورود و خروج کارمندان آن و نیز و ورود و خروج شهروندان به سفارتخانه شد، فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درمی آورد.

لیبی در پی تظاهرات اعتراض آمیز مصری‌ها، فعالیت سفارتخانه خود در قاهره را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، سفارتخانه لیبی در بیانیه‌ای اعلام در پی اعتراض تعدادی از قبطی‌های مصری در برابر این سفارتخانه در «قاهره» پایتخت مصر که باعث جلوگیری از ورود و خروج کارمندان آن و نیز و ورود و خروج شهروندان به سفارتخانه شد، فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درمی آورد.
در این بیانیه آمده است که فعالیت کنسولی و خدمان به شهروندان نیز به حالت تعلیق درمی آید.
دوشنبه هفته پیش ده‌ها تن از قبطی‌های مصر در اعتراض به کشته شدن یک شهروند مصری قبطی پس از بازداشتش توسط نیروهای امنیتی لیبی به سفارت لیبی در قاهره حمله کردند. این شهروند مصری به همراه چهار تن از دیگر شهروندان مصر و چند شهروند از کشورهای دیگر به اتهام فعالیت برای تبلیغ دین مسیحیت داخل خاک لیبی بازداشت شده بودند.
معترضان مصری سفارت لیبی را با سنگ مورد حمله قرار داده و پرچم لیبی را نیز پایین آوردند و تابلوی ورودی سفارت را نیز شکستند.
این در حالی است که افراد نا‌شناس پنج شنبه هفته پیش یک کلیسای قبطی‌های مصر را در شهر «بنغازی به آتش کشیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز